امروز:
یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳

اخبار

در جلسه شورای عالی انرژی منطقه ویژه مطرح شد؛ توسعه و استقرار سیستم یکپارچه مدیریت انرژی و محیط زیست در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس

توسعه و استقرار سیستم یکپارچه مدیریت انرژی و محیط زیست در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با تشکیل شورای عالی در این منطقه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش شانا، شورای عالی  انرژی در  منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با  حضور معاونین معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری، مشاوران شرکت بهینه­سازی مصرف سوخت، رئیس دانشگاه خلیج فارس، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی و جمعی از مدیران و کارشناسان ارشد برگزار شد.

این جلسه با توجه به ظرفیت‌های تولید انرژی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و همچنین با توجه به پتانسیل‌های موجود در مدیریت مصرف انرژی و  کاهش شدت مصرف در این منطقه برگزار شد.

در جلسه شورای عالی انرژی،  موضوعاتی همچون ارائه مدل مفهومی طرح توسعه و استقرار سیستم یکپارچه مدیریت انرژی و محیط زیست منطقه، سازماندهی اقدامات آتی کمیته راهبری و  بررسی ساز و کار تشکیل شورای عالی انرژی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس  مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

براساس آمار ارائه شده، در گذشته حدود 56 میلیون مترمکعب در هفته حجم گازهای سوزانده شده در مجتمع‌های مختلف منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس بوده که این میزان با اجرای طرح­های جمع­آوری و اجرای راه­کارهای مدیریت انرژی اکنون به میزان 5.5  میلیون متر مکعب در هفته کاهش یافته است.

مدیریت مصرف آب نیز با توجه به فضای سبز موجود و لزوم آبیاری و همچنین نیاز به آب شرب نیز از اهمیت ویژه­ای برخوردار  است.

در این جلسه با اشاره به  لزوم اجرایی شدن ماده 12 قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور و جذب سرمایه­گذاری­های خارجی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، اهدافی همچون جذب سرمایه در قالب ماده 12 قانون رفع موانع تولید، فراهم سازی شرایط توسعه پایدار  و  استقرار سیستم مدیریت انرژی برای توسعه و استقرار سیستم یکپارچه مدیریت انرژی و محیط زیست مطرح شد.

در نشست مشترک تاکید شد که در راستای اجرای طرح توسعه و استقرار سیستم یکپارچه مدیریت انرژی و محیط زیست تدوین دستورالعمل‌ها، شرح ماموریت‌ها و سازوکار اجرای مقررات از اهمیت زیادی برخوردار است.

ایده توسعه بازار انرژی با محوریت شرکت‌های خدمات انرژی، توسعه ساز و کار رگولاتوری بازار و دستگاه­ها و سازمان­های مربوطه عرضه و تقاضای انرژی تشریح شد.

براساس ابلاغیه 171273-2/20  مورخ 17/4/1394 وزیر  نفت، استقرار و پیاده سازی سیستم مدیریت انرژی در همه شرکت­ها و واحدهای تابعه وزارت نفت الزامی بوده و راهبری و نظارت بر آن بوسیله ایجاد سامانه مربوطه بر عهده شرکت بهینه­سازی مصرف سوخت گذاشته شده است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829