امروز:
شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳

اخبار

دبیر ستاد توسعه فناوری انرژی‌های تجدیدپذیر: اسناد سوخت‌های زیستی در برنامه ششم توسعه تکمیل می‌شود

 دبیر ستاد توسعه فناوری انرژی‌های تجدیدپذیر معاونت علمی گفت: مقرر شد باتوجه به فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه سوخت‌های زیستی و با توجه به توانمندی فناوری و نیروی انسانی موجود، پیشنهاد اصلاح اسناد پشتیبان برنامه ششم در این بخش به مجلس ارائه شود.


به گزارش شانا، سیزدهمین جلسه شورای عالی همفکری ستاد توسعه فناوری انرژی‌های تجدیدپذیر معاونت علمی با حضور اعضای شورای ستاد تشکیل شد که در آن چالش‌های سوخت‌های زیستی در کشور مورد بررسی قرار گرفت.

برات قبادیان، مشاور معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این جلسه فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه توسعه فناوری سوخت‌های زیستی در کشور و بویژه در پژوهشکده انرژی‌های تجدیدپذیر دانشگاه تربیت مدرس را ارائه کرد.

در ادامه نیز میثم طباطبایی، رئیس انجمن سوخت‌های زیستی ایران، به بررسی چالش‌ها و زیرساخت‌های مورد نیاز کشور جهت بکارگیری سوخت‌های زیستی در سبد سوخت جهت کاهش آلودگی هوا، ایجاد ارزش افزوده و کاهش واردات برخی محصولات جانبی حوزه نفت پرداخت.

همچنین اعضای شورای عالی همفکری ستاد توسعه فناوری انرژی‌های تجدیدپذیر در خصوص هم‌افزایی بین دستگاهی به منظور رفع موانع و ایجاد بسترهای مناسب توسعه سوخت‌های زیستی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

حسین امیری خامکانی، عضو شورای همفکری ستاد و سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس نیز در این نشست با انتقاد از کم توجهی به مسئله سوخت تجدیدپذیر در برنامه ششم توسعه، گفت: در این برنامه تنها به مسئله تولید برق از منابع تجدیدپذیر توجه شده است.

سیروس وطنخواه مقدم، دبیر ستاد توسعه فناوری انرژی‌های تجدیدپذیر معاونت علمی نیز در پایان این نشست تاکید کرد: مقرر شد باتوجه به فعالیت‌های صورت گرفته در این حوزه، و با توجه به توانمندی فناوری و نیروی انسانی موجود، پیشنهاد اصلاح اسناد پشتیبان برنامه ششم در این بخش به مجلس ارائه شود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829