امروز:
جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳

اخبار

معاون اول رئیس جمهوری: رمز اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی، افزایش بهره‌وری است

معاون اول رئیس جمهوری گفت: افزایش بهره‌وری یکی از محورهای مهم اقتصاد مقاومتی است و دولت نیز مصمم است از تولید داخلی، توسعه صادرات و کاهش واردات حمایت کند که رمز اصلی در تحقق این اهداف، افزایش بهره‌وری است.

به گزارش شانا، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری، امروز (شنبه، یکم خردادماه) در مراسم معرفی دستاوردهای صنعت دارویی کشور، بهره‌وری را یکی از نیازهای حیاتی کشور و لازمه توسعه اقتصادی دانست و گفت: متاسفانه در کشور ما با این وجود که در مبانی دینی و ارزشهای اسلامی بر استفاده بهینه از وقت و سرمایه های فیزیکی و انسانی تاکید شده است، وضع بهره‌وری در کشور بسیار نامناسب است.

وی با اشاره به این که در سند چشم انداز بیست ساله برای رشد اقتصادی ٨ درصدی پیش بینیهای لازم انجام شده است، افزود: در این سند مقرر شده که ٢,٥ درصد از این رشد از محل افزایش بهره‌وری باشد، اما گزارشها حاکی از آن است که میزان بهره‌وری در کشور بسیار ناچیز و پایین بوده است.

جهانگیری با تاکید بر این که، این بیماری مزمن اقتصادی ایران یعنی پایین بودن بهره‌وری باید از اقتصاد کشور برچیده شود، از همه نخبگان و صاحبنظران کشور خواست نسبت به فرهنگسازی در جامعه در جهت استفاده بهینه از سرمایه های فیزیکی و انسانی تلاش کنند.

معاون اول رئیس جمهوری با تاکید بر این که افزایش بهره‌وری نیازمند برنامه، کنترل شاخصها و هدفگذاری است، تصریح کرد: با افزایش بهره‌وری، هزینه های تولید پایین آمده و سطح کیفی محصولات و قدرت رقابت در بازارهای بین‌المللی افزایش پیدا می‌کند.

وی با بیان این که دولت در سیاستگذاریهای خود و در برنامه ششم توسعه به طور جدی موضوع بهره‌وری را مورد تاکید قرار داده است، عنوان کرد: افزایش بهره‌وری یکی از محورهای مهم اقتصاد مقاومتی است و دولت مصمم است از تولید داخلی، توسعه صادرات و کاهش واردات حمایت کند و رمز اصلی در تحقق این اهداف، افزایش بهره‌وری است.

جهانگیری در ادامه با اشاره به بی‌انصافی برخی رسانه ها و افراد در خصوص اقدامها و دستاوردهای دولت، گفت: گاهی، مطالعه برخی رسانه ها و جرائد و اظهار نظرهای غیرمنصفانه افراد موجب دلسردی می‌شود.

معاون اول رئیس جمهوری افزود: امروز در برخی رسانه ها دولت به این موضوع متهم شده است که همه نگاهها به آمریکا بوده و همه بار دولت بر دوش وزارت امورخارجه است که آن هم به گفتگو با آمریکا محدود شده، در حالی که این خلاف واقع است.

وی با اشاره به این که سال ٩٤ از نظر بودجه و درآمدهای کشور یکی از سخت ترین سالها بود، تصریح کرد: با وجود همه محدودیتها، دولت به تعهدات خود عمل خواهد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رئیس جمهوری، جهانگیری با بیان این که یکی از مهمترین نیازهای اقتصاد مقاومتی، اقتصاد دانش بنیان است، گفت: برخی افراد تلاش می‌کنند اینگونه القا کنند که اقتصاد مقاومتی قرار است برای مردم سختگیری و ریاضت ایجاد کند که این کاملا نادرست است، در حالی که اقتصاد مقاومتی اقتصادی است که قرار است به جای اتکا به منابع طبیعی، به مغز و دانش افراد متکی شود.

 
 
 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829