پل های خورشیدی

 

 

یک راه جدید برای جمع­ آوری انرژی، که در دنیای کارایی انرژی روبه پیشرفت است. آیا می­ خواهید بیشتر بدانید؟ پل خورشیدی و دیگر پروژه­ های سازگار با محیط زیست را بیابید.

پل خورشیدی در لندن، نیمی از برق مصرف شده توسط ایستگاه Blackfriarsرا تأمین می­کند.

ساختارهای کارآمد :

صفحات خورشیدی انرژی را از خورشید می­گیرند، آن را به گرما و الکتریسیته تبدیل می­کنند. نکته کلیدی، دانستن این است که چگونه از آن بیشترین استفاده را ببریم. چرا؟ این یک منبع طبیعی و تجدیدپذیر است، بنابراین ما باید بدانیم که چگونه و بطور موثر از آن استفاده کنیم.

ما عادت کرده­ ایم که صفحات خورشیدی را برروی پشت­ بام خانه­ ها، در باغچه­ ها و غیره ببینیم. اکنون، آن­ها می­ توانند برروی پل­ها در شهرهای خاصی دیده شوند؛ اما چرا؟ خب، به یک دلیل، آن­ها برق مورد نیاز قطارهایی که از زیر آن­ها حرکت می­کنند را تامین می­کنند.

بزرگترین در دنیا :

بزرگترین پل خورشیدی در جهان را می­ توان در لندن پیدا کرد- بطور خاصی، پل راه ­آهن در ایستگاه Blackfriars که منطقه اقتصادی را به جنوب شرقی شهر وصل می­کند. آن طراحی شده است تا نیمی از برق مصرف شده توسط ایستگاه را تأمین کند. چگونه؟

نصب 4400 صفحه نوری-قادر به تولید برق با ولتاژ کافی برای تهیه 80000 فنجان چای در هر روز است. محاسبه شده است که آن­ها سالانه kwh900000 برق تولید می­ کنند.

 

 

بطور کلی، صرفه­ جویی در انرژی با ارزش است؛ علاوه بر صفحات خورشیدی، ایستگاه Blackfriars مجهز به یک سیستم جمع­ آوری آب باران و لوله­ های خورشیدی است. این می­ تواند نور طبیعی را از طریق لوله­ های به شدت منعکس­ کننده به هر جایی که نیاز باشد، منتقل کند.

پیشگامان :

در استرالیا، پل عابر پیادهKurilpa از رودخانه Brisbane عبور می­کند. عابران و دوچرخه سواران از این سازه که روزانه kwh100 برق تولید می­ کند، عبور می­ کنند.

 

 

در اروپا، بلژیک دارای تونل ریلی آنتورپ(Antwerp) است که به عنوان تونل خورشیدی آنتورپ را به آمستردام متصل می­کند. آن دارای 180000 صفحه خورشیدی است که انرژی را برای زیرساخت، روشنایی، و دیگر استفاده­ ها تولید می­ کند.

 

 

آیا می­دانید که ...؟ پروژه فناوری بیابان، در بیابان ساهارا در آفریقا انجام شده است تا از انرژی خورشیدی استفاده کند.

برچسب­ها: انرژی خورشیدی- پروژه­ها و روندها

 

منبع : www.repsol.com

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829