امروز:
پنجشنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳

چالش کاهش کربن در تورنتو با رویکرد بازسازی انرژی

هشت سازه مهم تورنتو در کانادا برای آغاز چالش جدید مدیران به منظور کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای انتخاب شده و قرار است هزینه کلانی برای پیاده‌سازی پروژه‌ها در آن‌ها مصرف شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، برنامه‌ریزان تورنتو اعلام کرده‌اند که برای اجرای "چالش بازسازی گسترده" شهر در نظر دارند هشت ساختمان بزرگ و مهم را به همکاری دعوت کنند و به ازای مشارکت به هر یک از آن‌ها مبلغ ۵۰۰ هزار دلار پاداش بدهند. بودجه کامل اختصاص داده شده برای اجرای این چالش پنج میلیون دلار خواهد بود که سازمان منابع طبیعی کانادا از تأمین آن خبر داده و مدعی شده است طرح‌هایی نیز برای افزایش کارآمدی انرژی به منظور تکمیل چالش مورد نظر ارائه خواهد داد.

کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای

مالکان هشت ساختمان برگزیده تورنتو، که هفت مورد از آن‌ها در مالکیت خصوصی قرار دارد، هر یک مبلغ ۵۰۰ هزار دلار هزینه را به ازای اجرای رویکرد بازسازی انرژی دریافت خواهند کرد و باید آن را برای اعمال اقداماتی مورد استفاده قرار دهند که بالاترین نرخ کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای را به دنبال دارد. در واقع اقداماتی که مالکان این سازه‌ها اعمال می‌کنند باید به تحقق هدف صفر انتشار کربن شهر تا سال ۲۰۴۰ منجر شود و به عنوان الگویی برای بازسازی کامل انرژی عمل کند.

 

جالب است بدانید که چالش بازسازی گسترده تورنتو برای اولین بار در سال ۲۰۲۲ و با هدف کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای از سازه‌های شهری مطرح شد، با این حال تاکنون مدیران به علت سختی انتخاب ساختمان‌ها برای اجرای مرحله آزمایشی آن، اقدام ویژه‌ای برای پیاده‌سازی این طرح اعمال نکرده‌اند. این در حالی است که طی تلاش دوباره مدیران برای دعوت سازه‌های مهم شهری به مشارکت، مالکان هشت ساختمان اعلام آمادگی کرده‌اند که به دنبال آن قرار است استراتژی‌های پیاده شده کاهش ۵۰ درصدی انتشار گازهای گلخانه‌ای و به نصف رسیدن مصرف انرژی در آن‌ها را در پی داشته باشد.

مدیران تورنتو ادعا کرده‌اند که اقدامات خود را در این سازه‌ها به‌زودی آغاز خواهند کرد و از پایان آن‌ها تا اوایل سال ۲۰۲۵ خبر داده‌اند. پس از این مرحله، سازه‌های پایدار به عنوان الگوهایی برای سایر ساختمان‌های شهر عمل خواهد کرد که برنامه‌ریزان امیدوار هستند از سال ۲۰۲۵ به بعد، همواره بر تعداد ساختمان‌هایی از تورنتو بیفزایند که مورد بازسازی کامل برای کاهش انتشار کربن و مصرف انرژی قرار خواهد گرفت.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829