امروز:
پنجشنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳

روش جدید برای بازیافت باطری‌های خودرو

محققان در ژاپن به روش جدیدی برای بازیافت باطری‌های مستعمل دست یافتند.

 به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی ان اچ کی، محققان در ژاپن به روش جدیدی برای بازیافت باطری‌های مستعمل دست یافتند.

روز به روز بر شمار رانندگانی که از خودرو‌های برقی استفاده می‌کنند، اضافه می‌شود. برخی از این نگران هستند که افزایش تقاضا برای خودرو‌های برقی سبب افزایش ضایعات ناشی از باطری‌های مستعمل شود. اما برخی از محققان در ژاپن روشی برای مقابله با این موضوع پیدا کرده اند.

یک شرکت ژاپنی روشی جدید را برای بازیافت باطری‌های مستعمل پیدا کرده است.
مدیر این شرکت گفت: ما با باز کردن سر باطری‌های مستعمل مواد کمیاب داخل آن را خارج می‌کنیم. ماده خاکستری یک فلز کمیاب و نادر است. اما این ماده به یک صفحه آلومینیومی چسبیده است و به راحتی با دست جدا نمی‌شود.

بازیافت باطری‌های مستعمل به اینگونه است که تمامی مواد آن‌ها همراه هم بازیافت می‌شوند. این موضوع جدا کردن آن‌ها را از هم دشوار می‌کند و نمی‌شود که آن‌ها را بازیافت کرد. اما فن آوری جدید این شرکت این اجازه را می‌دهد که مواد کمیاب در باطری‌ها به طور جداگانه بازیافت شوند. در این روش به جای گرما از برق استفاده می‌شود. شوک‌های الکتریکی سبب می‌شود که مواد کمیاب به راحتی از صفحه آلومینیومی و با دست جدا شوند. این شرکت می‌خواهد که فن آوری خود را تا سال ۲۰۳۰ گسترش دهد.
مدیر این شرکت گفت: ما به دنبال ایجاد روشی هستیم که دی اکسید کربن تولید نکند. ما تلاش می‌کنیم برق مورد نیاز خود را از انرژی‌های تجدید پذیر تامین کنیم. ما تلاش می‌کنیم که از سوخت‌های فسیلی برای تولید برق استفاده نکنیم. معتقدیم که این موضوع تاثیر مثبتی بر روی محیط زیست دارد.

در این حال در یک شرکت دیگر در غرب ژاپن از باطری‌های مستعمل برای مقاصد مختلف استفاده می‌کند. با روش این شرکت خودرو‌های بنزینی به خودرو‌های برقی تبدیل می‌شوند. این شرکت تلاش می‌کنند که برای این کار از باطری‌هایی که هنوز سالم هستند، استفاده کند. این روش یک روش دوستدار محیط زیست است و عاری از هرگونه آلودگی کربنی است.
مدیر این شرکت گفت: ما یک روش کاملا عاری از آلودگی را ایجاد کرده ایم، زیرا ما از باطری‌های بازیافت شده استفاده می‌کنیم. اگر ما تلاش کنیم که از باطری‌های مستعمل برای برقی کردن خودرو‌ها استفاده کنیم این موضوع به کاهش آلودگی‌های کربنی کمک می‌کند.

بهای فلزات کمیاب در جهان رو به افزایش است. این تحقیقات در رابطه با بازیافت و استفاده مجدد از باطری‌های مستعمل امری اجتناب ناپذیر است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829