انرژی های تجدیدپذیر

سبزترین شهرهای جهان + استانداردها و ویژگی‌ها

سبزترین شهرهای جهان شامل آمستردام هلند، وین اتریش، استکهلم سوئد، ریکیاویک ایسلند و سنگاپور می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، فاکتورهای مهمی که در سبز بودن یک شهر نقش دارد، شامل این است که چه مقدار از انرژی مورد نیاز آن شهر از انرژی‌های تجدیدپذیر تأمین می‌شود و چه تعداد از ساکنان آن از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده می‌کنند. همچنین میزان انتشار دی‌اکسیدکربن توسط وسایل نقلیه، کیفیت هوای شهر، میزان آبی که ساکنان آن مصرف می‌کنند، استانداردهای مدیریت زباله، در دسترس بودن بازیافت و کمپوست در سطح شهر و تعداد پارک‌ها، همگی در سبز بودن یک شهر نقش دارد. در ادامه شما را با سبزترین شهرهای جهان آشنا می‌کنیم:

آمستردام، هلند

آمستردام نه‌تنها ویژگی‌های یک شهر سبز را دارد، بلکه دارای اهداف بلندپروازانه توسعه پایدار و فرهنگ سازگار با محیط زیست است که شامل خوردن غذاهای گیاهی، استفاده نکردن از پلاستیک و کاهش انتشار کربن می‌شود. در پایتخت هلند، دوچرخه‌سواری، شیوه اصلی حمل‌ونقل شهری است. همچنین آمستردام، فضاهای سبز و پارک‌های فراوانی دارد و از فرهنگ صرفه‌جویی سالم بهره می‌برد. یکی از اهداف مدیران شهری آمستردام، کاهش ۵۵ درصدی انتشار دی‌اکسیدکربن در شهر تا سال ۲۰۳۰ میلادی است.

در پایتخت هلند از سقف‌های مناسب برای انرژی خورشیدی استفاده می‌شود و اولین شهر اروپا خواهد بود که تا سال ۲۰۵۰، میزان انتشار کربن خود را تا حدود ۹۵ درصد کاهش می‌دهد. این شهر حدود ۱۶۰ پارک دارد و تا قبل از سال ۲۰۴۰، استفاده از گاز طبیعی را متوقف خواهد کرد. همچنین سوخت ۸۰ درصد از خانه‌های محلی آن تا سال ۲۰۳۰ با انرژی پایدار تأمین می‌شود.

سبزترین شهرهای جهان+ استانداردها و ویژگی‌ها

وین، اتریش

وین به شهر موسیقی، سبز، دوستدار محیط زیست و دارای فرهنگ غنی در جهان شهرت دارد. این شهر باشکوه دارای بیش از ۲۰ هزار دوچرخه کرایه‌ای برای بازدیدکنندگان و افراد محلی است. تقریباً نیمی از ساکنان وین کارت حمل‌ونقل سالانه دارند. وین به توسعه پایدار خود افتخار می‌کند و از فضاهای سبز زیادی بهره می‌برد. بیشتر این فضاها توسط نهادهای دولتی و خصوصی مدیریت می‌شود. طرح شهر دوستدار پیاده‌روی و دوچرخه، نتیجه برنامه‌ریزی دقیق و مدبرانه شهری وین است.

پارک شهری Stadtpark در سال ۱۸۶۲ و با الهام از باغ‌های انگلیسی ساخته شد. پارک ملی Donau-Auen که در خارج از شهر قرار دارد، دارای بیش از ۲۳ هزار و ۷۰۰ هکتار مساحت و تحت حفاظت بین‌المللی است. رودخانه آبی دانوب نیز که توسط درختان سرسبز زیبا و باشکوه و سواحل رودخانه احاطه شده است، چشم‌انداز رویایی به این شهر می‌بخشد.

سبزترین شهرهای جهان+ استانداردها و ویژگی‌ها

سنگاپور

سنگاپور که به «شهر شیر» شهرت دارد، جزیره‌ای گرمسیری و سرسبزترین شهر قاره آسیا است. از سال ۲۰۰۸، قوانین سختگیرانه‌ای برای احداث ساختمان‌های سبز در سنگاپور وجود داشته است. همه بناهای این شهر به ویژه در مناطق گرمسیری، باید مجوز ساختمان سبز را دریافت کنند. سنگاپور که به شهرها باغ‌ها نیز معروف است، فضاهای سبز زیادی دارد و صدها هکتار پارک بازسازی‌شده در مرکز شهر با درختان استوایی که تا ۱۶۵ فوت رشد می‌کنند، به چشم می‌خورد.

جاذبه اصلی سنگاپور "۱۸ ابردرخت" (supertrees) با ارتفاع ۸۰ تا ۱۶۰ فوت است که با انرژی خورشیدی تغذیه می‌شوند، همچنین باغ‌های پشت‌بامی در سنگاپور رایج است که شامل هزاران بام سبز و سیستم احیای آب برای تصفیه فاضلاب می‌شود. خطوط راه‌آهن قدیمی سنگاپور نیز به یک راه سبز ۱۵ مایلی شبیه بزرگراه‌های نیویورک تبدیل شده است. بسیاری از پارک‌های شهر برای رفاه حال افراد مسن به "باغ‌های درمانی" تبدیل شده است.

سبزترین شهرهای جهان+ استانداردها و ویژگی‌ها

استکهلم، سوئد

استکهلم، یکی از سبزترین شهرهای اروپا است و بیش از دوسوم جمعیت آن از طریق پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری به محل کار خود می‌روند. منابع انرژی تجدیدپذیر بیش از نیمی از برق ساکنان این شهر را تأمین می‌کند. استکهلم دارای استانداردهای بهره‌وری انرژی برای ساختمان‌ها است. در این شهر همه چیز خوب به نظر می‌رسد. هنگامی که در خیابان‌های رنگارنگ آن و یا در کنار رودخانه سودستروم قدم می‌زنید، می‌توانید در تمیزترین هوای یک شهر اروپایی به طور عمیق نفس بکشید.

استکهلم از ۱۴ جزیره تشکیل شده است و بسیاری از ساکنان آن از کشتی برای رفت و آمد به محل کار استفاده می‌کنند. در این شهر پارک‌ها و فضاهای سبز زیادی وجود دارد و منزل بیش از ۸۰ درصد از ساکنان آن تنها پنج دقیقه پیاده‌روی از یک منطقه سرسبز فاصله دارد. رستوران‌های استکهلم با استفاده از مواد تازه که از بازارهای محلی تأمین می‌شود، غذای مورد علاقه مشتریان را آماده می‌کنند. در این بازارها، نان، پنیر، شکلات و سایر محصولات محلی به فروش می‌رسد.

سبزترین شهرهای جهان+ استانداردها و ویژگی‌ها

ریکیاویک، ایسلند

حدود ۱۱ درصد ایسلند را یخچال‌های طبیعی تشکیل می‌دهد و به‌سختی می‌توانید مکانی منحصربه‌فردتر از ایسلند را روی زمین پیدا کنید. ریکیاویک، پایتخت و بزرگ‌ترین شهر این کشور است که حدود ۶۰ درصد از جمعیت ایسلند در آن زندگی می‌کنند. منابع گرمایی زمین و نیروی آب، تقریباً تمام انرژی ریکیاویک را تأمین می‌کنند. ۹۰ درصد از نیازهای اولیه سوخت کشور نیز از طریق منابع تجدیدپذیر تأمین می‌شود. پایتخت ایسلند دارای یکی از تمیزترین آب‌های شهری است که توسط چشمه‌های طبیعی تأمین می‌شود. در واقع، بیش از ۹۵ درصد آب آشامیدنی را آب‌های زیرزمینی خالص و تصفیه نشده تشکیل می‌دهد.

ریکیاویک، رؤیای یک کاوشگر محیط زیست است. تفریحات سازگار با محیط زیست در همه جای ریکیاویک وجود دارد که شامل پیاده‌روی، بازدید از چشمه‌های آب گرم آتشفشانی، رفتینگ در رودخانه، کمپینگ، اسب‌سواری، کاوش در غارها، تماشای پرندگان و یا بازدید از ساحل می‌شود. برای گردش در این شهر زیبا، می‌توانید پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری را انتخاب کنید یا سوار یکی از اتوبوس‌های هیدروژنی شهر شوید. اگر برای این کار از وسیله نقلیه الکتریکی (EV) استفاده می‌کنید، می‌توانید از پارکینگ رایگان لذت ببرید.

سبزترین شهرهای جهان+ استانداردها و ویژگی‌ها

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829