امروز:
شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳

اخبار

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی : ایران در حوزه انرژیهای تجدیدپذیر آماده همکاری با ترکیه است

 معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی از آمادگی ایران برای همکاری با سرمایه گذاران ترکیه در زمینه انرژیهای تجدیدپذیر خبر داد و گفت: از ترکیه برای سرمایه گذاری در کشورمان دعوت می‌کنیم.

به گزارش شانا، هوشنگ فلاحتیان در گفتگو با یک رسانه از کشور ترکیه، با اشاره به این که پس از لغو برخی از تحریمها شرائط بهتری برای سرمایه گذاران خارجی در ایران پدید آمده است، گفت: ما اقدامهای لازم جهت تسهیل حضور سرمایه گذاران ترکیه در ایران را به سرعت انجام می‌دهیم.

وی افزود: ما در تمامی زمینه ها و بویژه در زمینه انرژیهای تجدیدپذیر، انرژی باد، خورشید و زیست گاز آماده همکاری با سرمایه گذاران ترک هستیم و از آنها برای سرمایه گذاری در کشورمان دعوت می‌کنیم.

فلاحتیان با اشاره به اشتراکات تاریخی، دینی و فرهنگی ایران و ترکیه، تصریح کرد: همکاری میان ما تنها به نفع این ٢ کشور نخواهد بود، بلکه سبب متنوعتر شدن تجارت منطقه‌ای و ارتقا سطح رفاه و ثروت در منطقه خواهد شد.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با یادآوری این که پس از لغو تحریمها علیه ایران سرمایه گذاران زیادی از سراسر دنیا به ایران آمده‌اند، عنوان کرد: برای ما منشا و مبدا کشور یا شرکتها مهم نیست، بلکه کیفیت همکاری مهم است، تلاشهای ما برای کاهش ریسکهای موجود در سیستم حقوقی و بانکی کشور ادامه دارد.

وی گفت: بسیاری از این ریسکها برطرف شده و ما علاقه بسیاری به همکاری با شرکتهای ترکیه در زمینه انرژیهای تجدیدپذیر بویژه در چارچوب پروژه های بزرگ و جدی داریم.

فلاحتیان افزود: از سرمایه گذاری مشترک شرکتهای ترک و ایرانی در هر سطحی که باشد استقبال می‌شود و سرمایه گذاران ترک در صورتی که حتی دارای سهم یک درصدی در پروژه های سرمایه گذاری باشند نیز از سوی ما حمایت خواهند شد و تغییری در رویکرد ما وجود نخواهد داشت.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی تصریح کرد: ما به لحاظ مالی و پرداختها به آنها ضمانت می‌دهیم، همچنین در مورد این که با هیچگونه مشکلی در طول دوره سرمایه گذاری مواجه نخواهند شد نیز ضمانت خواهیم داد.

وی در پاسخ به انتقادها در مورد طولانی بودن روند صدور مجوز برای اجرای پروژه های مرتبط با انرژیهای تجدیدپذیر، نیز از کاهش این مدت به حداکثر ٦ ماه خبر داد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829