امروز:
شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳

اخبار

معاون اول رئیس جمهوری تاکید کرد: استفاده از روش CNG برای گازرسانی به مناطق دور افتاده کشور

معاون اول رئیس جمهوری گفت: استفاده از روش CNG می‌تواند گام مهمی در جهت گازرسانی به مناطق دور افتاده کشور باشد.


به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رئیس جمهوری، اسحاق جهانگیری درجلسه امروز (دوشنبه، ٢٨ تیرماه) شورای اقتصاد با اشاره به درخواست وزارت نفت مبنی بر اجرای طرح گازرسانی به نیروگاههای منطقه چابهار از طریق CNG گفت: استفاده از این روش به جای ایجاد کیلومترها خط لوله، می‌تواند گام خوبی در جهت گازرسانی به مناطق دور افتاده کشور باشد و فرصتی است تا مردم این مناطق بتوانند از نعمت گاز برخوردار شوند.

در این نشست، درخواست وزارت نفت مبنی بر طرح گازرسانی به نیروگاههای منطقه چابهار از طریق CNG مطرح شد و پس از ارائه گزارش وزیر نفت در خصوص مشخصات اقتصادی، اجرایی و فنی طرح،‌ با رای اعضای جلسه این طرح به تصویب رسید.

تعدیل نرخ عوارض وصولی حمل و نقل کالا در کشور از شرکتهای حمل و نقل، درخواست وزارت راه و شهرسازی بود که در نشست امروز مطرح و پس از ارائه توضیحات وزیر و طرح گزارشی از مباحث مطرح شده در کمیسیون تخصصی شورای اقتصاد، تصمیمهای مورد نظر گرفته شد.

در ادامه این نشست که وزرای راه و شهرسازی، نیرو، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جهاد کشاورزی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، معاون رئیس جمهوری در امور اجرایی، رئیس کل بانک مرکزی و رئیس اتاق بازرگانی ایران نیز حضور داشتند، درخواست وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر فروش اوراق مشارکت برای طرحهای سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران به میزان ٤٠٠٠ میلیارد ریال مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و سپس به تصویب رسید.

درخواست دیگر وزارت صنعت، معدن و تجارت تعیین مصادیق مواد معدنی خام بود و با توجه به این که مواد خام معدنی در صورت صادرات به خارج مشمول معافیت مالیات از صادرات نمی‌شوند، مصادیق مواد معدنی خام در قالب فهرستی به تصویب رسید.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829