امروز:
شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳

اخبار

زنگنه در کرمانشاه : کار اجرایی پالایشگاه آناهیتا کرمانشاه شتاب می گیرد

وزیر نفت درباره پروژه در حال ساخت پالایشگاه آناهیتا کرمانشاه گفت: کار اجرایی این پالایشگاه شتاب می‌گیرد و زنجیره صنایع پایین دستی آن نیز راه‌اندازی می‌شود.


به گزارش شانا به نقل از ایرنا، بیژن زنگنه روز یکشنبه (٢٧ تیرماه) در دیدار دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری با علما و ایثارگران استان کرمانشاه که در حسینیه ثارالله سپاه نبی اکرم (ص) برگزار شد، بر لزوم شتاب در روند احداث پالایشگاه آناهیتا نیز تاکید کرد.
وی افزود: اکنون سه واحد پتروشیمی در استان کرمانشاه وجود دارد و برنامه ای برای ساخت ٢ واحد پتروشیمی دیگر نیز در دستور کار دولت قرار دارد.

زنگنه ادامه داد: استان کرمانشاه پس از خوزستان و بوشهر یکی از قطب های پتروشیمی ایران می شود و این موضوع مورد حمایت رئیس جمهوری است.

در همین حال رئیس جمهوری در این دیدار با تاکید بر این که استان کرمانشاه می تواند به قطب پتروشیمی کشور تبدیل شود، گفت: اتصال راه آهن به کرمانشاه سرمنشاء تحولات بزرگی خواهد بود.

وزیر نفت تصریح کرد: با تدابیر اندیشیده شده و با تلاش مردم، آینده روشنی در انتظار کرمانشاه است.

زنگنه تاکید کرد: سفر رئیس جمهوری به کرمانشاه سبب ایجاد تحول می شود.
به گزارش شانا، استان کرمانشاه از دیرباز محلی برای ورود کالای خارجی به کشور بود به طوری که در سالهای نه چندان دور شمار زیادی از مردم کشورمان برای خرید چینی آلات، چای و لباسهای خارجی به این منطقه سفر می کردند و چینی و چای کرمانشاه شهرت فراوانی در میان ایرانیان داشت.

با آغاز جنگ تحمیلی و اشغال شهرستانهای مرزی این استان توسط ارتش متجاوز بعث عراق، همه ظرفیتهای این منطقه نیز نابود شد و پس از جنگ نیز تنها عده اندکی به شهرستانهای مرزی بازگشتند و بسیاری دیگر به دلایل مختلف حاضر نشدند به دیار خود باز گردند.

یکی از مهمترین مشکلات این شهرستان مرزی در سالهای پس از جنگ، بیکاری برای مرزنشینان بود از این جهت مسئولان نظام با ایجاد بازارچه های مرزی و طرحهای مختلف صنعتی همچون سه واحد پتروشیمی در دستور کار قرار گرفت تا از این طریق مردم محروم و مرزنشین بتوانند به وضع معیشتی خود سامانی دهند.

هم اکنون استان کرمانشاه از نظر تعداد واحدهای پتروشیمی در ایران جایگاه نخست را به خود اختصاص داده است، بیستون، پلیمر کرمانشاه و اوره و آمونیاک هم اکنون در این استان با حداکثر ظرفیت مشغول به کار هستند.

در سفر رئیس جمهوری به استان کرمانشاه در مجموع ٤٥ طرح با ٩٩٨ میلیارد تومان افتتاح می شود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829