امروز:
یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳

اخبار

سهمیه سوخت عملکردی برخی از ناوگان حمل ونقل عمومی افزایش یافت

سخنگوی کارگروه تخصیص سوخت بر اساس پیمایش ناوگان حمل و نقل عمومی گفت: به غیر از خودروهای زیر 3.5 تن، معیار مصرف سهمیه عملکردی ناوگان بین 10 تا 20 تن از 4300 لیتر به 5200 لیتر در ماه افزایش یافت.



به گزارش ایرنا از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، شهرام آدم نژاد افزود: از ابتدای مهرماه سال گذشته که طرح توزیع سوخت بر اساس پیمایش در کشور آغاز شد در جلسات مختلف کارگروه طرح مذکور، موضوع راستی آزمایی و نزدیک شدن به میزان مصرف واقعی سوخت خودروها مورد بررسی قرار داد و هر دو تا سه ماه یکبار تغییراتی در سهمیه ها انجام شد.
معاون برنامه ریزی سازمان راهداری اظهارداشت: امسال نیز داده کاوی براساس داده های مصرفی و جایگاه های سوخت در کشور نشان دهنده لزوم تغییراتی در جدول سهمیه و میزان مصرف است که به غیر از خودروهای زیر 3.5 تن، معیار مصرف سهمیه تغییر کرد.
آدم نژاد درباره سهمیه خودروهای فاقد بیمه شخص ثالث گفت: از ششم خردادماه امسال با هماهنگی های انجام شده با بیمه مرکزی، شرکت پخش فرآورده های نفتی و پلیس +10 به مالکان خودرو که فاقد بیمه هستند، هشدار داده شده که در صورت مراجعه به مراکز پلیس +10 و اعلام وضعیت بیمه خود از حالت خاکستری خارج می شوند اما چنانچه باوجود هشدارها اقدامی از سوی مالکان ناوگان حمل ونقل عمومی انجام نشود و همچنان فاقد بیمه شخص ثالث باشند، سهمیه سوخت آنها قطع می شود.
وی خاطرنشان ساخت: اجرای طرح توزیع سوخت براساس پیمایش مبتنی بر اطلاعات به دست آمده از عملکرد ناوگان و آمارهای میدانی وسیع و داده کاوی های مستمر انجام شده است و اگر ناوگانی شناسایی شوند که هیچ تردد و فعالیتی ندارند، سهمیه سوخت به آنها تخصیص نمی یابد.
به گزارش ایرنا، با برنامه رزی های انجام شده از سال گذشته سوخت مورد نیاز ناوگان حمل ونقل عمومی کشور (اتوبوس، کامیون، مینی بوس) بر اساس پیمایش و اسناد عملکردی ( صورتحساب و بارنامه ) آن تخصیص می یابد تا از مصرف بی رویه گازوییل و قاچاق جلوگیری شود.

 

 
 
 
 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829