امروز:
شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳

اخبار

همسو با تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی محقق شد : صرفه جویی ١٨٠ میلیارد ریالی با بهینه سازی مصرف انرژی در پالایشگاه هاشمی نژاد

طرح بازیابی گازهای ارسالی به مشعل و استفاده از آن بعنوان گاز سوخت بویلرهای آب و بخار شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد همسو با تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی اجرا شد.


مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد در گفتگو با خبرنگار شانا با بیان این که مدیریت و کاهش گازهای ارسالی به مشعل پالایشگاه از دو جنبه حفظ محیط زیست و سودآوری حائز اهمیت است، اظهار کرد: این فرآیند یکی از موارد استراتژیک این شرکت بشمار می رود که از چند سال گذشته با تعریف طرح جامع بازیابی گازهای ارسالی به مشعل در دستور کار واحد مهندسی این شرکت قرار گرفته است.

سید مجید منبتی افزود: طرح یادشده در سه فاز شامل جمع آوری گازهای شیرین و توزیع آن برای مصرف (اجرایی در دو گام)، ساخت واحد شیرین سازی گازهای ترش فشار متوسط و نصب کمپرسور و بازگرداندن همه گازهای باقیمانده به این فرآیند تعریف شده است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نامگذاری شده است با همت و تلاش مضاعف کارکنان این مجتمع گازی، فاز نخست این طرح به طور کامل اجرا شد و با موفقیت، حدود ٤٥ درصد از گازهای ارسالی به مشعل بعنوان سوخت مصرفی پالایشگاه استفاده شده است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد ادامه داد: با اجرای فاز نخست طرح، سالانه بیش از ٤٠ میلیون مترمکعب از گاز سوخت مصرفی پالایشگاه کاسته می شود.

وی تاکید کرد: سودآوری حاصل از اجرای فاز نخست که حدود ٤٠ میلیارد ریال بر مبنای گاز بهای صنایع داخلی و ١٨٠ میلیارد ریال بر مبنای قیمت جهانی گاز بوده از جنبه زیست محیطی سالانه از انتشار ٧٥ هزار تن گاز دی اکسید کربن به محیط جلوگیری شده است.

منبتی اظهار کرد: با کاهش و بازیابی همه گازهای ارسالی به مشعل، زمینه تحقق فلرینگ صفر ( Zero Flaring ) فراهم شد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829