امروز:
جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳

اخبار

اقتصاد نفتی، اقتصادی ناپایدار است

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: باید از اقتصاد متکی بر منابع زیرزمینی و معادن همچون نفت دست برداریم، زیرا این اقتصاد پایدار نمی‌ماند.

به گزارش شانا به نقل از مرکز اطلاع‌ رسانی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری، سورنا ستاری، روز گذشته (دوشنبه، ٢٧ اردیبهشت ماه) در دومین همایش سراسری مدیریت جهادی در موضوع اقتصاد مقاومتی، اقتصاد دانش بنیان که در دانشگاه امام صادق (ع) برگزار شد، با اشاره به این که ایران، کشوری با تاریخ بیش از ٥ هزار ساله است، گفت: چه بر سر کشوری همانند ایران آمده و کجای مسیر اشتباه طی شده است که با این سابقه در تمدن، فرهنگ، تجارت و کارآفرینی هم اکنون چشم امید به نفت و روند رشد یا نزول قیمت آن دارد؟

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری افزود: سرمایه‌ های ایران فقط منابع زیرزمینی آن همچون نفت نیست، بلکه نیروی انسانی، فکر و اندیشه آنها، سرمایه اصلی این کشور هستند، در واقع اصول اصلی اقتصاد دانش بنیان نیز موضوع نیروی انسانی خلاق و متخصص است.

وی با اشاره به مضرات اقتصاد زیرزمینی تصریح کرد: زمانی که از نفرین منابع صحبت می‌کنیم و خواستار رهایی از آن هستیم، باید از اقتصاد متکی بر منابع زیرزمینی و معادن همچون نفت دست برداریم، زیرا این اقتصاد نمی‌تواند پایدار بماند.

ستاری، با اشاره به این که باید به سمتی حرکت کنیم که اقتصاد دانش بنیان متکی به نیروی انسانی، ابتکار و خلاقیت باشد، گفت: آغاز این حرکت و شکل‌گیری اکوسیستم کارآفرینی آن از دانشگاهها شروع می‌شود، در واقع توسعه اقتصاد دانش بنیان باید از این مراکز آغاز شود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی و اقتصاد دانش بنیان، اقتصاد جوانان با سن کمتر از سی سال است، زیرا این افراد قابلیت ریسک پذیری بیشتری دارند و باید از آنها با هدایت درست در جهت کارآفرینی و بهره‌مندی از سرمایه های فکری استفاده بهینه کنیم.

 
 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829