امروز:
جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳

اخبار

دولت مخالف دو نرخی شدن بنزین است

دولت نظر صریح خود را در مخالفت با بنزین دو نرخی اعلام کرده است، زیرا این موضوع را فساد آور می داند.


به گزارش خبرنگار شانا، محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت، امروز (سه شنبه، ٢٨ اردیبهشت ماه) در نشست خبری خود در پاسخ به این پرسش که دیدگاه نظر دولت درباره بنزین دو نرخی چیست، اظهار کرد: تبصره ١٤ لایحه بودجه سال ٩٥ کل کشور و به عبارتی گزارش کمیسیون تلفیق بودجه مجلس در این باره، هنوز به دولت ابلاغ نشده است، بنابراین ما نمی توانیم در این باره اقدامی انجام دهیم.

وی افزود: در گزارش کمیسیون تلفیق بودجه مجلس اعلام شد که کارتهای سوخت و قیمت حاملهای انرژی نیز همچنان ثابت باقی بمانند اما نسبت به سهمیه ای که دولت انتخاب می کند، مازاد آن به قیمت تمام شده عرضه شود.

نوبخت تصریح کرد: دولت در تصویب این بند (عرضه مازاد سهمیه به قیمت تمام شده) مخالفت خود را اعلام کرده و مخالف بنزین دو نرخی است و آن را فساد آور می داند.

سخنگوی دولت در ادامه به رشد و توسعه بخش نفت و گاز در زمستان پارسال اشاره و تصریح کرد: به دلیل رفع تحریمها و اقدام مثبت وزارت نفت در تولید و صادرات فرآورده های نفتی، شاهد افزایش رشد این بخش در زمستان پارسال بودیم.

وی افزود: باید عنوان کرد که پس از برجام، میزان صادرات نفت نسبت به گذشته تقریبا دو برابر شده است.

نوبخت در ادامه، گزارشی از اقدامهای اقتصادی دولت تدبیر و امید ارائه و عنوان کرد: در بخش کشاورزی رشد اقتصادی در زمستان سال گذشته به پنج درصد افزایش یافت و در گروه صنعت نیز رشد منفی چهار درصد به شش دهم مثبت رسید که بیشترین رشد در این بخش در حوزه نفت و گاز بوده است که شاخص آن از منفی ٠,٩ درصد به ١٦ درصد رسید.

وی تصریح کرد: همچنین بعد از برجام، سه میلیارد و ٤١٨ میلیون دلار سرمایه وارد کشور شده که در ٤١ طرح و در استانهای مختلف سرمایه گذاری شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی درباره حکم غیرقانونی دادگاه آمریکا در توقیف دارایی دو میلیارد دلاری بانک مرکزی در آن کشور، عنوان کرد: محاکم ما نیز دهها میلیارد دلار حکم برای توقیف اموال آمریکا صادر کرده‌اند و ما پیگیر اجرای این احکام هستیم، همچنین بیانیه کارگروه ویژه رسیدگی به اموال ارزی جمهوری اسلامی به تفصیل شرح داد که چگونه می‌توان استرداد مبلغ دو میلیاردی را پیگیری کرد.

سخنگوی دولت درباره موضوع برخورد با مقصران توقیف اموال دو میلیاردی بانک مرکزی در آمریکا نیز گفت: قوه قضاییه درباره این بخش از گزارش، اقدام خواهد کرد و دولت نیز در محاکم جهانی موضوع را پیگیری می‎کند، ما منتظر هستیم قوه قضاییه در چارچوب قوانین، نسبت به کسانی که در این مورد سهل انگاری، قصور و تقصیر داشته‌اند برخورد کند.

نوبخت افزود: یکی از نکات مهم مصادره اموال این است که چرا پول باید در دسترس آنها قرار داده شود تا حکم مصادره اعمال کنند، اکنون همه فعالیتهای ما معطوف به این است که منابع بانک مرکزی در دسترس دادگاههای آمریکایی نباشد، همچنین ما از همه ظرفیتهای حقوقی و سیاسی خود برای اجرای احکام محاکم خود درباره توقیف اموال آمریکا استفاده خواهیم کرد.

وی در ادامه به موضوع بازگشایی سفارت کانادا در تهران اشاره و تصریح کرد: دولت جدید کانادا تصمیم دولت قبلی این کشور را درباره بستن سفارت، مورد نکوهش قرار داد که این نشان دهنده انعطاف در دیدگاه آنهاست، البته منافع ملی ما نیز در گسترش روابط با دنیا همواره با حفظ عزت و کرامت است، از این رو درباره بازگشایی سفارت کانادا در تهران، نگاه مثبتی داریم.

سخنگوی دولت، درباره تغییر استانداران کشور نیز عنوان کرد: معمولا پس از رخدادی مانند انتخابات، این گونه شایعات مطرح می‌شود، اما دولت برنامه تعریف شده‌ای برای تغییر کابینه یا استانداران ندارد.

 
 
 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829