امروز:
جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳

اخبار

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست: تعداد روزهای پاک و سالم طی سالهای ٩٢ تا ٩٤، ٣ برابر شد

 رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: به دلیل سیاستهای درست اتخاذ شده درباره مقابله با آلودگی هوا تعداد روزهای پاک و سالم در سالهای ٩٢ تا ٩٤ به طور چشم افسایی در کلانشهرها افزایش یافت.


به گزارش خبرنگار شانا، معصومه ابتکار امروز یکشنبه (١٢ اردیبهشت ماه) در نخستین کنفرانس بین المللی نمونه برداری و پایش آلاینده های محیط زیست که در دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: دولت یازدهم با آن که با چالشهای بسیاری درباره مسائل جهانی، بین المللی، اشتغال و اقتصاد روبرو بود اما از همان ابتدا محیط زیست را در اولویت قرار داد.

وی افزود: دولت دکتر حسن روحانی، نه در حرف و سخن بلکه در عمل به محیط زیست پرداخته است و بارها در مجامع و اجلاسهای بین المللی این موضوع را مطرح کرده که دولت من، دولت محیط زیست است.

ابتکار تصریح کرد: محیط زیست یک بخش نیست، اما همه بخشها و دستگاههای کل کشور باید برای بهبود و جلوگیری از تخریب آن تلاش کنند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به سیاستهای کلی محیط زیست که از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شد، اشاره کرد و گفت: این سیاستها زمینه ای را فراهم کرد که هر فردی در کار و حرفه ی خود در بحث محیط زیست گامهای بزرگی بردارد؛ همچنین بتوانیم جلو تخریب بیشتر محیط زیست را بگیریم.

وی ادامه داد: سازمان حفاظت محیط زیست برنامه های ملی را برای بهبود وضع محیط زیست ترسیم کرده است؛ همچنین همسو با اهداف اقتصاد مقاومتی، اقتصاد سبز و نگرش اقتصادی مبتنی بر رشد سبز و بهبود کیفیت محیط زیست نیز ترسیم شده است.

ابتکار به موضوع پایش در محیط زیست اشاره کرد و افزود: پایش محیط زیست در اشتغالزایی، گردش سرمایه و ایجاد بنگاههای موثر، نقش کلیدی در به وجود آمدن اقتصاد سبز دارد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: با سرمایه های بخش خصوصی و همچنین سرمایه های انسانی که در اختیار سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارد، می توانیم برای بهبود شاخصهای هوا، خاک، آب و دیگر عوامل دخیل در بحث محیط زیست تلاش کنیم.

وی به سخنان رئیس جمهوری درباره بهبود کیفیت آلودگی هوای کلانشهرها اشاره کرد و گفت: با اتخاذ سیاستهای مناسب، تعداد روزهای پاک و سالم هوا طی سالهای ٩٢ تا ٩٤ افزایش یافت که این موضوع بیانگر آن است که ما در آن سالها با افزایش ٣ برابری تعداد روزهای پاک و سالم روبرو بودیم.

ابتکار ادامه داد: انتظار داریم با همکاری نیروی انتظامی و وزارت کشور سیستم معاینه فنی یکپارچه خودرو هرچه زودتر اجرایی شود تا هم از سو استفاده ها و بی دقتیها کاسته شود و هم خروجی خودروهای آلاینده کاهش و حذف شوند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست عنوان کرد: صندوق ملی محیط زیست ایران با همت دولت یازدهم ایجاد شده است که این مهم به عنوان شتاب دهنده فعالیتهای زیست محیطی سبز فعالیت می کند.

 
 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829