امروز:
جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳

اخبار

معاون وزیر نفت: کنگره نفت ٢٠١٧، فرصتی مغتنم برای حضور صنعت نفت ایران است

معاون وزیر نفت گفت: برگزاری کنگره جهانی نفت ٢٠١٧ در فضای به وجود آمده پس از تحریم، فرصتی مغتنم جهت حضور موثرتر صاحبنظران و ذیصلاحان کشور در این گردهمایی جهانی صنایع نفت، گاز و پتروشیمی ایجاد کرده است.


به گزارش خبرنگار شانا، رکن الدين جوادی مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و رئیس کمیته ملی ایران در شورای جهانی نفت در حکمی، جمشید مقدسی مجری طرح میدان گچساران دانشگاه صنعت نفت را به عنوان عضو این کمیته ملی برای حضور در کنگره جهانی نفت ٢٠١٧ که در استانبول برگزار می شود، منصوب کرده است.

در بخشی از حکم جوادی خطاب به مقدسی، به برگزاری بیست و دومین کنگره جهانی نفت در فضای پساتحریم اشاره و تاکید شده است: کمیته ملی ایران در شورای جهانی نفت با رویکرد استفاده بهینه از این فرصت پیش رو با نیت ارتقای جایگاه و قدرت تاثیرگذاری کشور در بخشهای مختلف کنگره فعالیت خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، شورای جهانی نفت برای گفتگو درباره مسائل بین المللی نفت و گاز هر سه سال یک بار کنگره جهانی نفت را برگزار می کند که این قرعه در سال ٢٠١٧ به نام ترکیه افتاده است. این کنگره جنبه های مختلف صنعت نفت از جمله پیشرفتهای فناوری در بخشهای بالادستی و پایین دستی، صنعت گاز و انرژیهای تجدیدپذیر، مدیریت صنایع و امور اجتماعی، اقتصادی و تاثیرهای مخرب صنعت نفت و گاز بر محیط زیست را مورد بحث و بررسی قرار می دهد.

نمایندگان دولتها، بخشهای صنعتی، سازمانهای مردم نهاد و موسسه های بین المللی برای بحث و گفتگو در این رویداد جهانی شرکت می کنند؛ همچنین تولیدکنندگان و صادرکنندگان از شرکتهای ملی نفت و شرکتهای مستقل نفتی می توانند در این شورا عضو شوند.

هر کشور یک کمیته ملی متشکل از نمایندگانی از صنایع نفت و گاز، دانشگاهها و نهادهای پژوهشی و اداره های دولتی دارد و گردانندگان شورای جهانی نفت از نمایندگان کمیته ملی کشورهای عضو این شورا هستند.

دبیرخانه شورای جهانی نفت در لندن واقع شده است و ٦٥ کشور جهان که حدود ٩٥ درصد نفت و گاز جهان را مصرف می کنند، عضو این شورا هستند.


نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829