اخبار

معاون وزیر راه و شهرسازی: موثرترین راه برای مقابله با قاچاق سوخت اصلاح قیمت است

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بهترین راه برای کاهش مصرف سوخت و جلوگیری از معضل قاچاق، اصلاح قیمتی است تا سبب تغییر رفتار در مصرف‌کننده شود.


به گزارش خبرنگار شانا، داود کشاورزیان، امروز (پنجشنبه، ٢٠ اسفندماه) در گردهمایی سراسری مدیران شرکت ملی پخش فرآورده های نفت ایران گفت: تنها راه رفع چالشهایی مانند قاچاق، واقعی کردن قیمت سوخت است.
وی افزود: بخشی از چالشها در زمینه سوخت به غیر واقعی بودن قیمت آن معطوف است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: قیمت غیر واقعی مانع ایجاد انگیزه برای رفع فرسودگی وسایل حمل‌ونقل و آلودگیهای ناشی از مصرف انرژی می شود، بنابراین قیمت سوخت باید واقعی لحاظ شود.
رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، عرضه سوخت را محلی برای دریافت مالیات و عوارض ارزیابی کرد و گفت: بهترین ظرف برای دریافت مالیات سوخت است، ازاین‌رو بخش زیادی از قیمت سوخت در دیگر کشورها مربوط به عوارض و مالیات است به طور مثال کامیونهایی که وارد کشور ترکیه می شوند به ازای مازاد سوخت همراه خود باید به دولت ترکیه عوارض پرداخت کنند.

وی با تاکید دوباره بر این موضوع که تنها راه رفع چالشهای بخش سوخت (در زمینه کاهش مصرف و قاچاق) واقعی کردن قیمت آن است، افزود: قیمت واقعی، سبب تغییر رفتار مصرف‌کننده می‌شود، ازاین‌رو می‌توان بخشی از منابع حاصل از اصلاح قیمتهای سوخت را برای زیرساختهای کشور هزینه کرد.
رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای که در جمع برنامه ریزان طرح عرضه گازوئیل بر مبنای پیمایش سخن می‌گفت، دستاوردهای این طرح را نیز مطلوب ارزیابی کرد.

کشاورزیان نیز عرضه دو قیمتی سوخت را چالش زا دانست و گفت: وزارت راه و شهرسازی آماده همراهی با وزارت نفت در ادامه اجرای طرح تخصیص گازوئیل به ازای پیمایش است.


نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829