امروز:
پنجشنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

اخبار

وزیر نفت:
بهره‌برداری از ۳۱ پروژه نیمه تمام به ارزش ۱۲ میلیارد دلار در ۱۴۰۱/ فاز دوم پالایشگاه آبادان با ظرفیت ۲۱۰ هزار بشکه‌ به بهره‌برداری می‌رسد

وزیر نفت گفت: در چند روز آینده یک مجتمع پالایشگاهی به ظرفیت ۲۱۰ هزار بشکه‌ افتتاح می‌شود که با بهره‌برداری از آن، تولید بنزین در پالایشگاه آبادان روزانه به ۱۴ میلیون لیتر و تولید گازوئیل به ۱۸ میلیون لیتر می‌رسد.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، جواد اوجی امروز (چهارشنبه، ۲۴ اسفندماه) در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران ارزش این طرح پالایشی (فاز نخست گام دوم طرح توسعه و تثبیت ظرفیت پالایشگاه آبادان) را یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار برآورد و اظهار کرد: با بهره‌برداری از این طرح تولید بنزین در این پالایشگاه از ۱۰ میلیون لیتر به ۱۴ میلیون لیتر می‌رسد.

وی با یادآوری اینکه ظرفیت این پتروپالایشگاه حدود ۲۱۰ هزار بشکه نفت خام سبک و نفت خام سنگین است، افزود: این پتروپالایشگاه در فاز دوم پالایشگاه آبادان قرار دارد که در آغاز دولت سیزدهم ۶۴ درصد پیشرفت داشت و بقیه آن در دولت سیزدهم تکمیل شد.

وزیر نفت تصریح کرد: این پتروپالایشگاه افزون بر تولید گازوئیل و بنزین، خوراک پتروشیمی‌ها را هم تأمین می‌کند و ۱۰۰ درصد دولتی است.

اوجی با بیان اینکه در این پروژه ۷ هزار نفر مشغول کار بودند، اعلام کرد: با افتتاح این پتروپالایشگاه مقدار تولید گازوئیل نیز از ۱۵ میلیون لیتر به ۱۸ میلیون لیتر خواهد رسید، ضمن آنکه تولید نفت کوره یا مازوت کاهش می‌یابد و به ۳۸ درصد می‌رسد.

وی با بیان اینکه دو هفته پیش افتتاح فاز ۱۴ پالایشگاه پارس جنوبی که ظرفیت پالایش گاز کشور را ۵۰ میلیون مترمکعب افزایش داد، گفت: خط لوله انتقال گاز از ایرانشهر به چابهار و سواحل مکران تا چند روز آینده به بهره‌برداری می‌رسد که طول این خط لوله ۲۷۰ کیلومتر است.

وزیر نفت اظهار کرد: در دولت سیزدهم تاکنون ۳۱ پروژه نیمه‌تمام به ارزش ۱۲ میلیارد دلار تکمیل و افتتاح شده است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829