امروز:
دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳

اخبار

دلاویز: باید برای مهار مصرف افسارگسیخته انرژی در ایران کاری کرد /حق نداریم ثروتی که متعلق به نسل‎های آینده است را اینگونه بی محابا هزینه کنیم.

محسن دلاویز، مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت در مراسم تودیع و معارفه مدیران عامل پیشین و جدید شرکت‎های بهینه سازی مصرف سوخت و نفت خزر، که عصر امروز (یکشنبه، ۲۰ خردادماه) برگزار شد ،بهینه سازی را ضرورتی اجتناب ناپذیر عنوان کرد و با اشاره به مصرف افسارگسیخته و اتلاف انرژی در کشور، فرهنگ سازی را به عنوان دستور کار اصلی خود در این شرکت مورد اشاره قرار داد و گفت: باید در این زمینه با تولید محتوای مناسب، فرهنگ غنی و پایداری را اشاعه دهیم و این فرهنگ را از کودکی در بین فرزندانمان نهادینه کنیم.

وی با ابراز تاسف از محدودیت‎هایی که به دلایل مختلف در استفاده از ابزارهای قیمتی حامل های انرژی در کشور وجود دارد، ادامه داد: در چنین شرایطی، بحث فرهنگ سازی اهمیت دوچندانی می‌یابد؛ به‌ویژه که در ایران این زمینه فراهم است تا با کمترین هزینه بتوان اقدامات قابل توجهی در حوزه بهینه سازی مصرف انرژی انجام داد.

دلاویز با اشاره به مصرف انرژی در ایران که بیش از چهار برابر میانگین مصرف جهانی و هشت برابر مصرف انرژی در ژاپن است، گفت: حق نداریم ثروتی را که متعلق به نسل‎های آینده است اینگونه بی محابا هزینه کنیم.

وی به مباحثی از جمله ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر اشاره کرد و افزود: حدود ۲۰ میلیارد دلار پروژه مصوب در شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت موجود است که امیدواریم با استفاده از ظرفیت‌های این ماده قانونی و تسریع فرآیندها، به تعهدهای خود عمل کنیم.

وی یادآور شد: مزیت‌های بهینه سازی مصرف انرژی عمومیت دارد و همه کشور را شامل می‌شود؛ پس همه باید در این زمینه کمک کنند تا هر چه زودتر بتوان برای این معضل دیرینه راهکاری بهینه یافت.

دلاویز از همکاری مجموعه نفت خزر نیز در مدتی که مدیریت آن را به‌ عهده داشت قدردانی کرد و گفت: مسائل مالی همیشه حرف نخست را نمی زند؛ خزر برای ایران از بعد ژئوپلتیک و راهبردی حائز اهمیت است و امیدوارم با درک بهتر این مهم در مجموعه صنعت نفت، این اهمیت راهبردی به نتایج ملموسی برای کشور منتهی شود.

علی اصولی، مدیرعامل شرکت نفت خزر نیز در این مراسم، به اهم فعالیت‌های انجام شده در خزر در دوره پیشین مدیریت خود در این شرکت اشاره کرد و گفت: نفت خزر در مقاطع مختلف، به‌واسطه تحریم‌ها و گاه محدویت‌های داخلی فراز و نشیب‌های زیادی را پشت سر گذاشته است؛ اما با این وجود با هم‎افزایی و برنامه‌ریزی، فاز صفر توسعه نفت و گاز در دریای خزر با کشف میدان سردارجنگل اجرا شد و امیدواریم در ادامه نیز بتوانیم به تحقق اهداف صنعت نفت در دریای خزر کمک کنیم؛ در این مسیر به حمایت نیاز داریم.

علی وکیلی، مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت نیز که به دلیل بازنشستگی، از شرکت بهینه سازی مصرف سوخت خداحافظی کرده است، در این مراسم بر ضرورت تسریع و تسهیل مراحل تصویب طرح‌های ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر تاکید کرد.

مراسم معارفه محسن دلاویز به عنوان مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت و علی اصولی به عنوان مدیرعامل شرکت نفت خزر، با حضور علی کاردر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران برگزار شد. در این مراسم از تلاش‎های علی وکیلی، مدیر باسابقه صنعت نفت که در راس شرکت بهینه‎سازی مصرف سوخت مشغول فعالیت بود نیز قدردانی شد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829