امروز:
پنجشنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳

اخبار

گرایش به کالای ایرانی در گرو قیمت و کیفیت مناسب است

وزیر نفت، ارتقای کیفیت و توجه به قیمت رقابتی را از جمله راهکارهای عملی حمایت از تولید داخلی عنوان کرد و گفت: ترغیب و تشویق مردم به مصرف کالای ایرانی، نیازمند توجه به این دو اصل است.
به گزارش شانا به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، بیژن زنگنه در برنامه «سکه تمام بهار» رادیو اقتصاد با اشاره به نام‌گذاری سال ۹۷ از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان «حمایت از کالای ایرانی» گفت: هزینه‌های زیادی به تولیدکنندگان کشور تحمیل می‌شود و برنامه‎ریزی‎ها و سیاست‎گذاری‎ها باید به نحوی باشد که صنعتگران داخلی بتوانند در شرایط رقابتی به فعالیت بپردازند.

وی با بیان این‌که فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی در یک فضای غیررقابتی، تبعات منفی زیادی از جمله افت کیفیت و افزایش قیمت را به همراه خواهد داشت، یادآور شد: در بازار امروز هر چقدر برای ورود کالاها به‌ویژه از نوع مصرفی تعرفه و شرایط سختگیرانه وضع شود، اما در برابر کیفیت و قیمت کالاهای داخلی مناسب نباشد، قاچاق افزایش می‎یابد.

وزیر نفت ادامه داد: حمایت از کالای ایرانی تنها در جلوگیری از واردات کالاهای خارجی خلاصه نمی‌شود، بلکه برنامه‌ها و سیاست‌ها باید در جهتی باشد که مردم روز به روز نسبت به کالاهای ساخت داخل تمایل بیشتری نشان دهند.

وی گفت: شوق‎آفرینی در مردم برای مصرف کالاهای ایرانی در سایه ارتقای کیفیت و قیمت مناسب نمود عملی پیدا می‌کند.

زنگنه عنوان کرد: درصد قابل توجهی از تجهیزات مورد نیاز در اجرای قراردادهای جدید نفتی باید از محل ساخت داخل تامین شود.

وی با بیان این‎که امسال بالغ بر ۶ میلیارد دلار قرارداد نفتی با شرکت‌های ایرانی امضا می‌شود، ادامه داد: فهرستی از کالاهای باکیفیت و قیمت مناسب ایرانی ضمیمه اسناد مناقصه و قراردادها خواهد شد که شرکت‌های برنده مناقصه‌ها، ملزم به خرید تجهیزات مورد نیاز اجرای پروژه‌های نفتی از داخل هستند

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829