امروز:
پنجشنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳

اخبار

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام: ایران در صنعت CNG جایگاه رفیعی دارد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به جایگاه رفیع ایران در صنعت CNG ،گفت: باید با تسلط علمی و فنی در این زمینه به پیشرفت های بیشتری دست یابیم.

به گزارش شانا، سیدمصطفی میرسلیم، امروز (سه‌شنبه، نهم آبان ماه) در افتتاحیه هفتمین همایش و نمایشگاه بین‎المللی دوسالانه خودروهای گاز سوز آسیا و اقیانوسیه (انگوا) با اشاره به این که از ۱۵ سال پیش به موضوع استفاده از گاز طبیعی در موتورهای گاز سوز پرداختیم، افزود: یکی از مشوق‌های ما در این حوزه شخص مهندس بیژن زنگنه، وزیر نفت بود.

وی گفت: ما به آثار و تبعات استفاده از سوخت گاز در خودروها واقف بودیم و در این مسیر آنچه در توان داشته‎ایم انجام داده‎ایم، از آن سال‌ها تا به امروز نیز اقدام‌های خوبی در حوزه توسعه زیرساخت‌های صنعت CNG انجام شده است.

رئیس همایش انگوا تصریح کرد: با همکاری دانشگاه‌ها توانستیم قوای محرکه مناسب را برای خودروهای پایه گازسوز ایجاد کنیم، هرچند در این بخش تاخیر داشتیم، اما این مقدار تاخیر قابل گذشت بود.

میرسلیم با بیان این که رغبت خودروسازان در ابتدا برای تولید خودروی پایه گازسوز مناسب نبود، عنوان کرد: بازار مصرف خودروهای گازسوز در ابتدا مناسب نبود، امروز با اقدام های انجام شده جایگاه های سوخت گاز طبیعی به وفور در کشور وجود دارد که بازار مصرف را گسترش داده‌اند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: وزارت صنعت باید به صورت فعال وارد صحنه صنعت CNG شود تا به کمک خودروسازان در این حوزه به اشتغالزایی برسیم.

وی با بیان این که در زمینه طراحی، ساخت، تولید و بهره برداری صحیح از ایستگاه های سوخت گیری باید تلاش های متناوبی انجام دهیم تصریح کرد: هم اکنون شرایط مصرف گاز طبیعی CNG مطلوب است هرچند کمبودهایی وجود دارد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829