امروز:
یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳

اخبار

پروژه های صرفه جویی انرژي در بخش صنعت،‌ وام کم بهره می گیرند

سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو) و یک بانک ایرانی، به زودی، به منظور ایجاد یک صندوق گردشی(Revolving Fund) برای حمایت مالی از پروژه های بهره وری و صرفه جویی انرژی در صنایع ایران،‌ قراردادی را منعقد می­کنند.

یونیدو، با همکاری شرکت بهینه سازی مصرف سوخت کشور (نماینده و همکار ملی پروژه) و با حمایت مالی جف به منظور اجرای  یکی از بخش های اصلی پروژه «بهره وری انرژی در پنج صنعت انرژی بر کشور»،  ایجاد یک سازوکار مالی مناسب در قالب صندوق گردشی را دردستور کار خود قرار داده بود و این روزها مراحل نهایی عقد قرارداد و راه اندازی آن طی میشود.

حامد حوری جعفری، مشاور مدیر عامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت گفت: در این طرح که متناسب با ساختار مالی کشور تنظیم شده است، تامین مالی پروژه های بهره وری و صرفه جویی انرژی در صنایع از طریق  اعطای وامهای کم‌بهره تسهیل میشود.

در این سازوکار، سرمایه در اختیار پروژه‌های بهره‌وری انرژی با دوره بازگشت سرمایه منطقی که حدود 3 سال است قرار می‌گیرد و پس از بازگشت سرمایه، میزان بازپرداخت شده در پروژه‌های جدید سرمایه‌گذاری شده و به این صورت پایداری و تداوم صندوق حفظ میشود.

حوری جعفری اظهار داشت: بر اساس قرارداد تنظیم شده یک سوم تا نصف سرمایه اولیه صندوق از پروژه مذکور توسط یونیدو و مابقی آن توسط بانک، سرمایه گذاری می شود.

به گفته وی، بانک مسوولیت مدیریت مالی صندوق را در همه مراحل آن از انتخاب پروژه ها، قرارداد با متقاضیان و بازپرداخت تسهیلات بر عهده خواهد داشت. از سویی سازمان یونیدو و شرکت بهنیه سازی مصرف سوخت در قالب کمیته فنی پروژه، امتیاز دهی فنی پروژه ها و همچنین نظارت بر فعالیت های بانک را به عهده دارند.

وی تاکید کرد: پس از امضای قرارداد از سوی یونیدو و بانک مذکور، فراخوان عمومی برای دریافت پروژه های صرفه جویی انرژی در وب­سایت شرکت بهینه سازی مصرف سوخت به آدرس http//ifco.ir و وب­سایت رسمی پروژه به آدرس ieeiran.ir به اشتراک گذاشته میشود و صنایع میتوانند طرحهای صرفه جویی انرژی خود را برای دریافت وام­های کم بهره ارسال کنند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829