امروز:
یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳

اخبار

وکیلی:تراز نامه انرژی استانی با همکاری شرکت بهینه سازی مصرف سوخت و موسسه بین الملی مطالعات انرژی کشور تدوین می شود

مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت از  تدوین تراز نامه انرژی استانی با همکاری موسسه مطالعات انرژی خبر داد و گفت: برای دسترسی به پیشران های اقتصادی و بررسی اطلاعات مدیریت انرژی و ارزیابی عملکرد هر استان در زمینه میزان مصرف بهینه انرژی، ترازنامه انرژی استانی تدوین خواهد شد.

 علی وکیلی افزود:این ترازنامه به صورت سالانه و براساس اقلیم و ورودی ها و خروجی های انرژی هر استان تدوین می شود که در پیشبرد اهداف کشور در زمینه کاهش شدت انرژی بسیار موثر خواهد بود.

در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه شرکت بهینه سازی و موسسه مطالعات انرژی گفت: شرکت بهینه سازی مصرف سوخت برای پیشبرد اهداف خود نیازمند همکاری و استفاده از دانش و اطلاعات موسسات دانش بنیان و پژوهش محور همچون موسسه مطالعات بین الملی انرژی است و امضای چنین تفاهم نامه و همکاری­هایی با موسسه یک ضرورت محسوب می­گردد.

رئیس موسسه مطالعات بین المللی انرژی نیز با اشاره به این که مدت زمان تفاهمنامه یک سال تعیین شده است، عنوان کرد: هدف اصلی این همکاری در نهایت کاهش شاخص شدت مصرف انرژی کشور است.

علی مبینی دهکردی با بیان اینکه شاخص شدت مصرف انرژی در کشور به طور چشمگیری بالاست، تصریح کرد: موسسه مطالعات بین المللی انرژی تمام امکانات خود را در راستای انجام مطالعات مربوطه به کار خواهد بست و برای سامان بخشی به وضعیت مصرف انرژی کشور طرح های در نظر گرفته شده را به مرحله اجرا خواهد گذاشت.

در ادامه جلسه مدیر طرح های ماده 12 قانون رفع موانع تولید،شرکت بهینه سازی مصرف سوخت این تفاهم نامه را آغاز راهی برای ورود پروژه های بهینه سازی انرژی به چشم اندازهای کشور عنوان کرد و گفت: برای رسیدن به کاهش مصرف انرژی، بهینه سازی مصرف انرژی باید به عنوان یک سیاست در چشم انداز های آتی کشور مطرح شود.

رضا شادرخ به مشکلات اجرای طرح های ماده 12 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقا نظام مالی کشور اشاره و اظهار داشت: یکی از موارد مهمی که در این تفاهم نامه دنبال می شود تدوین الگوی مناسب مالی برای اجرای پروژه های ماده 12 و شفاف سازی سرمایه گذاران وبررسی تاثیر اجرای پروژه های ماده 12در چشم انداز کشور می باشد.

همچنین حامد حوری جعفری مشاور مدیرعامل شرکت بهینه سازی و مسئول هماهنگی قانون اصلاح الگوی مصرف در ابتدای جلسه به تشریح اهداف و زمینه های همکاری تفاهم نامه اشاره کرد و اظهار داشت:  تدوین نقشه راه عملیاتی و اجرایی طرح های بهینه سازی مصرف سوخت کشور، تدوین ساز و کار تامین مالی طرح های بهینه سازی مصرف سوخت، طراحی و ایجاد پایگاه داده های انرژی کشور به تفکیک بخش استانی و ملی و تدوین و اجرای تراز انرژی استانی مهم ترین زمینه های همکاری طرفین است.

لازم به ذکر است تفاهم نامه همكاري مشترك در زمينه تبادل اطلاعات و تجربيات علمي، پژوهشي، مشاوره اي، آموزشي و اطلاع رساني چهارشنبه 23فروردین ماه 1396 به امضای دکتر علی وکیلی مدیرعامل شرکت بهنیه سازی مصرف سوخت و دکتر علی مبینی دهکردی رئیس موسسه مطالعات بین­ المللی انرژی رسید.

 

 

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829