امروز:
یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳

اخبار

با حضور دكتر وكيلي :اولین همایش ملی دانشگاه سبز به میزبانی دانشگاه خلیج فارس در بوشهر برگزار شد

افتتاحیه همایش ملی دانشگاه سبز با حضور مدير عامل وکارشناسان شرکت بهینه سازی مصرف سوخت ،سازمان حفاظت محیط زیست ، سازمان برنامه و بودجه، وزارت علوم تحقیقات و فناوری، نمایندگان دانشگاه‌های کشور و مسئولان ارشد استان 4 اسفندماه در سالن اجتماعات دانشکده نفت، گاز و پتروشیمی دانشگاه خلیج فارس برگزار شد .

دكتر علي وكيلي مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت گفت: عدم بهینه‌سازی مصرف انرژی مشکلات زیادی در کشور ایجاد می‌کند.
به گزارش ايفكو به نقل از خبرنگار مهر علی وکیلی ظهر چهارشنبه در اولین همایش ملی دانشگاه سبز در بوشهر اظهار داشت: در صورتی که مصرف انرژی را بهینه نکنیم مشکلات بسیار زیادی خواهیم داشت.

وی با اشاره به موقعیت ایران در تولید ناخالص داخلی و مصرف انرژی، خاطرنشان کرد: ۱.۹ مصرف دنیا را در انرژی داریم. ما به اندازه چیزی که داریم مصرف می کنیم تولید نمی‌کنیم.

مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت اضافه کرد: حدود ۵۰ میلیارد دلار باید سرمایه گذاری کنیم که بتوانیم میزان مصرف گاز زمستان را تامین کنیم.

وی ادامه داد: این در حالی است که همه کشورهای اتحادیه اروپا و یا کشور بیش از یک میلیارد نفری چین به اندازه کشور ما مصرف ندارند. ما غیز از اینکه باید مصرف انرژی را در دانشگاه‌ها بهینه کنیم باید به فکر بهینه‌سازی مصرف انرژی و اصلاح آن در سراسر کشور باشم.

وکیلی با تاکید بر ضرورت بهینه سازی مصرف انرژی، افزود: کاهش بار مالی، بالا بودن رشد جمعیت و افزایش تقاضا برای مصرف، محدودیت منابع انرژی تجدیدپذیر، رشد بالای مصرف به دلیل ناصحیح بودن الگوی مصرف ضروری از جمله مشکلات است..

مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت بیان کرد: یکی از تجارت های بزرگ دنیا تجارت کربن است، شرکت های بزرگ به دنبال کاهش انتشار کربن و فروش آن هستند.

وی با اشاره به راهکارهای بهینه سازی مصرف، گفت: ارتقای سطح کیفی استاندارد و رعایت استاندارد تولید، توسعه صنایع و سازمان های سبز، خارج کردن صنایع قدیمی، تولید محصولات کم مصرف و پربازده از جمله این راهکارها است.

وکیلی همچنین با اشاره به تقسیم بندی ساختمان‌ها براساس استاندارد مصرف انرژی، اظهار داشت: متوسط وضعیت موجود ما مصرف ۸۲۰ کیلو وات ساعت برق در سال است.

وکیلی با اشاره به راهبردهای اساسی بهینه سازی مصرف در بخش ساختمان و مسکن، تصریح کرد: حمایت از اجرای طرح برچسب انرژی ساختمان، نصب پنجره دوجداره و عایقکاری کامل جدار، سیستم کنترلی اگر در ساختمان ها رعایت شود سطح مصرف انرژی کاهش پیدا می کند.

اولین همایش ملی دانشگاه سبز به میزبانی دانشگاه خلیج فارس با حضور اساتید و روسای دانشگاه های کشور، معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست و جمعی از اساتید و مسئولان استانی در بوشهر برگزار شد.

این همایش به مدت دو روز ادامه دارد كه بعدازظهر روز چهارشنبه دو نشست با عناوین دانشگاه سبز و مدیریت آب و پساب و دانشگاه سبز و بهینه سازی مصرف انرژی با هدف ارائه تجربیات دانشگاه های کشور برگزار می‌شود.

 نشست دانشگاه سبز و حفظ محیط زیست با حضور کارشناسان سازمان حفاظت محیط زیست و برگزاری کارگاه آموزشی بهینه سازی مصرف انرژی از دیگر برنامه‌های جنبی این همایش است.

دبیر اجرایی همایش ملی دانشگاه سبز اظهار داشت : 50 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده که بخشی از آنها در طول زمان برگزاری همایش ارائه می‌شود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829