امروز:
یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳

اخبار

با حضور دکتر علی وکیلی : تفاهم نامه اجرای طرح ملی ارتقاء کارآیی موتورخانه های اماکن اقامتی در خراسان رضوی امضاء شد

با حضور دکتر علی وکیلی مدیر عامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت تفاهمنامه همکاری اجرای طرح ملی افزایش کارآیی موتورخانه ها با هدف بهینه سازی مصرف انرژی و گاز در خراسان رضوی با محوریت اماکن اقامتی رسمی اعم از هتل ، هتل آپارتمان و میهمانپذیرها روز چهارشنبه در مشهد امضا شد.

به گزارش ایرنا این تفاهمنامه بین مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت کشور، شرکت گاز استان، سازمان صنعت ، معدن و تجارت و اتحادیه های هتلداران و آپارتمان داران مبادله شد.

علی وکیلی، مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت کشور نیز با انتقاد از مصرف بی رویه انرژی در کشور اظهار داشت : متاسفانه ساختمان به تنهایی بخش قابل ملاحظه‌ای از شاخص مصرف انرژی کل کشور را در خود جای داده است.

وی عنوان کرد: بر اساس استاندارد تدوین شده "برچسب انرژی"، تعداد زیادی از ساختمان های کشور حتی در رده مصرف انرژی G هم قرار ندارد و این موضوع در بخش هتل‌ داری خراسان رضوی و شهر مشهد بیشتر است.

مدیر طرح ملی ارتقا و افزایش کارآیی موتورخانه ها در شرکت بهینه سازی مصرف سوخت کشور در این زمینه گفت: این طرح در نخستین اقدام به صورت پایلوت در مشهد اجرا می شود اما بر اساس برنامه ریزی بعد از اجرای آزمایشی در گستره کشور اجرایی خواهد شد.
محمد میرزایی افزود : بر اساس برنامه ریزی انجام شده در قالب این طرح در سراسر کشور 600 هزار موتورخانه بهینه سازی خواهد شد که از این تعداد 100هزار مورد در واحدهای تجاری و اداری و 500 هزار موتورخانه هم در بخش های مسکونی و اماکن اقامتی رسمی و غیره است .
وی عنوان کرد: این طرح برای ساختمان های تجاری،اداری مجتمع های مسکونی بزرگ که سیستم بهره برداری و تعمیر و نگهداری دارند قابلیت و صرفه اقتصادی بیشتری دارد و اجرای طرح بهینه سازی سوخت آنها نتیجه خیلی مطلوب تری خواهد داشت.
وی افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده بخش خصوصی و عمومی سرمایه گذاری در جهت بهینه سازی مصرف در موتور خانه ها را اعم از ممیزی انرژی و صرفه جویی و برآوردهای مربوطه را انجام می دهد و بعد از بررسی ها و محاسبه صرفه اقتصادی و اعلام به سازمان آن را اجرا می کند.
میرزایی افزود: شرکت بهینه سازی مصرف سوخت به نمایندگی از شرکت ملی نفت ایران به منظور کمک و حمایت از این طرح و ترغیب بخش های مختلف تا 60 ماه به ازای هر متر مکعب صرفه جویی گاز در این واحد سیزده سنت پرداخت می نماید تا اصل و سود سرمایه گذاری این واحدها در این بخش به آنان پرداخت شود.


وی اظهار کرد : واحدهای اقامتی پس از درخواست و اقدامات مربوطه باید با یک شرکت رتبه دار از سازمان برنامه و بودجه در رشته تاسیسات و تجیزات هماهنگ شده و امور مربوط به این امر از این طریق انجام دهند.
وی عنوان کرد : خراسان رضوی به تنهایی 8.6 درصد مصرف گاز کشور را دارد که به طور متوسط رقمی معادل 36 میلیارد متر مکعب می شود و اجرای این طرح در این استان با توجه به گستردگی مصرف می تواند نتایج موثر و مطلوبی در برداشته باشد.
رئیس امور پژوهش و فناوری شرکت گاز خراسان رضوی هم در این زمینه گفت : خراسان رضوی با توجه به اینکه بیش از 50 درصد فضای اقامتی و 30 درصد تولید کنندگان لوازم گاز سوز کشور و ظرفیت های قبل توجهی در این حوزه دارد از اجرای این طرح استقبال کرد.
سید سعید پیش بینی افزود : در سطح استان یک هزار و 282 واحد هتل و هتل آپارتمان و میهمانپذیر مشمول این طرح می شود که مصرف آنها در سال 94 در مجموع 71 میلیون متر مکعب گاز بود که رقمی قابل توجه است و با اجرای این طرح مصرف سوخت 20 تا 30 درصد کاهش می یابد.
وی افزود : فقط در مشهد 429 موتور خانه در بخش های مختلف وجود دارد که در سال 88 بررسی و ارزیابی شد و این استان ظرفیت لازم برای اجرای این طرح را دارد وبا حمایت شرکت بهینه سازی مصرف سوخت با ظرفیت ها و هم افزایی که در استان وجود دارد به خوبی این طرح را می توان اجرا کرد.
وی گفت : در گام نخست طرح در مراکز اقامتی رسمی اجرا می شود اما در مرحله بعد بخش های اداری ، تجاری ، عمومی ، مجتمع های آبی و ورزشی بزرگ استان را هم شامل خواهد شد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829