آرشیو بهینه سازی در رسانه

واردات بنزین؛ تنها راه چاره در پی بی توجهی به موضوع بهینه‌سازی مصرف سوخت

کمیسیون انرژی مجلس گفت: اگر با همین دست فرمان پیش رویم میزان مصرف بنزین از تولید پیشی خواهد گرفت و آنگاه چاره‌ای جز واردات بنزین نداریم.

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از خانه ملت، هادی بیگی نژاد درباره جدی شدن بحث واردات بنزین، گفت: واقعیت این است که بحث واردات بنزین نگرانی‌هایی را ایجاد کرده چراکه میزان مصرف به میزان تولید نزدیک شده است، درواقع به گفته معاون وزیر نفت آمار تولید بنزین کشور طی دو هفته گذشته حدود ۱۱۲ میلیون لیتر و مصرف آن حدود ۱۰۲ میلیون لیتر بوده و از آنجا که این فاصله بسیار کم شده است اگر با همین دست فرمان پیش رویم مصرف از تولید پیشی خواهد گرفت و آنگاه چاره‌ای جز واردات بنزین نداریم.


نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی به راهکار‌های جلوگیری از رسیدن به مرحله واردات بنزین اشاره کرد و افزود: در این زمینه بهینه‌سازی مصرف سوخت طی سال‌های گذشته جدی گرفته نشده، ضمن آنکه برای متنوع ساختن سوخت و توسعه LPG و CNG و دوگانه‌سوز کردن خودرو‌ها و تولید خودرو‌های برقی قدم قابل ملاحظه‌ای برداشته نشده است، همچنین در زمینه تعویض و از رده خارج کردن خودرو‌های فرسوده برنامه‌ای نداریم.

وی با بیان اینکه مجلس طی ۲ سال اخیر قانون بودجه ال. پی. جی‌سوز کردن خودرو‌ها را تصویب کرده است، اما وزارت نفت به این مهم ورود نکرده و از بخش خصوصی نیز جهت اجرای قانون کمک نگرفته است، اظهار کرد: از طرف دیگر ضمن عدم ارائه ساختار و برنامه منسجمی برای جلوگیری از قاچاق سوخت طی سال‌های گذشته، ساخت پالایشگاه‌ها به منظور افزایش تولید جدی گرفته نشد هرچند اخیرا پالایشگاه‌سازی از سر گرفته شده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فرهنگسازی مسئله جدی است که در کاهش مصرف سوخت در کشور تاثیر بسزایی دارد، اضافه کرد: استفاده از حمل و نقل عمومی یکی از مسائل مهمی است که باید برای آن فرهنگسازی کرد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829