گرمای شهری

آیا می­توانید یک سیستم گرمایشی را تصور کنید که بین تمامی خانه­های مجاور مشترک است؟ در تعدادی از کشورها و در چندین شهر اسپانیا، این موضوع به واقعیت تبدیل شده است. اجازه بدهید تا ببینیم این سیستم شامل چه چیزهایی است و  مزایای آن چه چیزهایی هستند.

سیستم گرمایش شهری، گرمای مورد نیاز برای یک محدوده را تنها با یک دیگ بخار تأمین می­کند.

 

سیستم گرمایش

سیستم گرمایش شهری یک سیستم گرمایش مرکزی برای جمعیت زیاد یا یک منطقه است. این تأسیسات خلاقانه گرما را از طریق یک فرایند که تمامی خانه­ها به آن دسترسی دارند، توزیع می­کند. بیایید ببینیم که چگونه این کار را انجام می­دهد.

آب داغ از یک نیروگاه که در نزدیکی قرار دارد می­آید و در امتداد خیابان­ها و بوسیله لوله­های زیرزمینی هدایت می­شود. در حقیقت، این شبکه از لوله­ها بسیار شبیه به سیستمی است که برای آب استفاده می­شود.

مایع به نوعی دیگ بخار می­رسد که به عنوان مبادله­کننده شناخته می­شود و فشار و دما را تنظیم می­کند. آب باقی­مانده که هنوز هم داغ است و نمی­تواند استفاده شود، به نیروگاه برمی­گردد. در آنجا، دوباره به دمای بهینه گرم می­شود. از این طریق می­تواند مجددأ استفاده شود، و فرایند مجددأ آغاز شود.

 

اهداف و مزایا

هدف اصلی این روش صرفه­جویی در منابع و انرژی است. این سیستم چگونه این کار را انجام می­دهد؟

یکی از مزیت­های اصلی دیگ­های بخاری هستند که استفاده می­شوند. آن­ها حداقل به اندازه %10 از یک سیستم گرمایش مرکزی در ساختمان­ها کارآمدتر هستند، و می­توانند مصرف سوخت را به اندازه %40 در مقایسه با دیگ­های بخار شخصی کاهش دهند.

بعلاوه، ازآنجایی که تنها یک دیگ بخار مورد نیاز است تا به تمامی خانه­ها خدمت رسانی کند، صرفه­جویی در منابع نیز وجود دارد، زیرا نیازی نیست تا در هر خانه یا ساختمان، قطعات و متفاوت ساخته و نگهداری شوند.

این موضوع حتی استفاده از انرژی­های جایگزین مانند نیروی خورشیدی و زمین­گرمایی، که به خوبی انرژی تولید شده آن­ها می­تواند برای تولید آب داغ استفاده شود، را تشویق می­کند.

این راه خوبی برای امن نگه داشتن و بهبود شهرها و شهرستان­ها است، و البته به گرم و صمیمی نگه داشتن خانه­هایمان در تمام طول زمستان کمک می­کند.

آیا می­دانید که ...؟ بزرگترین پیاده­سازی سیستم گرمایش منطقه­ای در حومه نوردیچ (Nordic)، در روسیه و اروپای شرقی است.

 

برچسب­ها:

تهویه مطبوع هوا- پایداری­پذیری- شهرهای هوشمند

منبع : www.Repsol.com

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829