امروز:
سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲

انرژی های تجدیدپذیر

سرمایه‌گذاری در تجدیدپذیرها اوج گرفت

رییس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق از افزایش سرمایه‌گذاری‌ها در انرژی‌های تجدیدپذیر خبرداد و افزود: با توجه به اتفاقات اخیر تمایل برای سرمایه‌گذاری در تجدیدپذیرها افزایش یافته است.

سیدمحمد صادق‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که امروزه به دلیل مزیت‌های تجدیدپذیر تمایل برای توسعه این صنعت نیز افزایش یافته است، اظهار کرد: اشتغالزایی بسیار بالای این صنعت موجب شده تا در طیف‌های مختلف شاهد سرمایه‌گذاری در این عرصه باشیم.

وی افزود: در حال حاضر نیروگاه‌های کوچک پنج مگاواتی نیز در این حوزه وجود دارند و به‌طور کلی باید گفت که طیف وسیعی از اقشار مختلف به عرصه تجدیدپذیرها وارد شده‌اند.

رییس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق با تاکید به اهمیت انرژی برق در توسعه و زیرساخت یک کشور، اظهار کرد: در حال حاضر یک اجماع ملی در تجدیدپذیرها شکل گرفته چرا که دولت و تمام اعضای دولت به دنبال توسعه تجدیدپذیرها هستند.

صادق‌زاده با اشاره به اتفاق‌نظر قوه مقننه، مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه برای توسعه تجدیدپذیرها، تصریح کرد: صراحتا باید گفت که یک اجماع ملی برای توسعه تجدیدپذیرها شکل گرفته است.

به گفته رییس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق نقدینگی سرگردان جامعه که تاکنون مشکل‌ساز شده بود اکنون به سمت توسعه تجدیدپذیرها که مزیت‌های فراوانی را به دنبال دارد رفته است.

وی با اشاره به تمایل مشترکان و مردم نیز برای سرمایه‌گذاری در این حوزه، گفت: تنها خواسته مردم از دولت این است که هزینه‌ها در زمان محدود تامین شود که با اقدامات اخیر دولت می‌توان این وعده را نیز به سرمایه‌گذاران داد.

روز گذشته با تایید هیات دولت منابع عوارض برق از هشت درصد به 10 درصد افزایش یافت و این در شرایطی است که قرار است این مبلغ به دو بخش توسعه تجدیدپذیرها (انرژی باد، خورشید، برق‌آبی‌ها، زیست توده و زمین گرمایی) و برق‌رسانی روستایی اختصاص یابد؛ علاوه بر این چالش‌های شرکت ساتبا (سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق) با سازمان برنامه و بودجه برای دریافت این عوارض خاتمه یافت و اکنون نگاه‌های مثبتی نسبت به توسعه این انرژی در کشور به وجود آمده است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829