با حمایت وزارت نفت :
نخستین پیشرانه سه سیلندر ایران خودرو رونمایی شد

چاپ

نخستین پیشرانه سه سیلندر گروه صنعتی ایران خودرو، در مراسمی با حضور بیژن زنگنه وزیر نفت، علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت و علی مبینی دهکردی مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت رونمایی شد.


در این مراسم تفاهم نامه ای با موضوع «طرح تولید قوای محرکه کم مصرف در خودروهای داخلی و جایگزینی با خودروهای فرسوده » میان شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت به نیابت از وزارت نفت و شرکت ایران خودرو منعقد شد.
این تفاهم نامه که به امضای علی مبینی دهکردی و فرشاد مقیمی رسید در راستای همکاری شرکت بهینه سازی مصرف سوخت و ایران خودرو در زمینه توسعه و تولید خودروهای کم مصرف و دوگانه سوز و آماده سازی بستر مناسب در خصوص تولید خودروهای کم مصرف و دوگانه سوز درچارچوب مصوبه شورای اقتصاد می باشد.

این طرح که با همکاری شرکت بهینه سازی مصرف سوخت در دست اجرااست با هدف کاهش مصرف سوخت خودروها به پنج لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر، کاهش انتشار آلایندگی و رسیدن به اهداف استانداردی محیط‌زیست یورو ۶، طراحی شده است.
استفاده بهینه از زیرساخت سوخت پاک گاز طبیعی، کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای و جلوگیری از آثار مضر آن و ایفای تعهدات ملی و بین المللی، از دیگر ویژگی های این طرح است.

مهمترین ویژگی های فنی پروژه موتور سه استوانه‌ای ایران‌خودرو شامل کاهش مصرف سوخت و ارتقا استاندارد آلایندگی، توسعه پنج نوع موتور با توان ۷۲ الی ۱۵۰ اسب بخار و گشتاورهای متفاوت از ۹۸ الی ۲۴۰ نیوتون متر، مصرف سوخت پایین، قابلیت کسب استانداردهای یورو ۶، قابلیت استفاده از سوخت بنزین و CNG و مناسب برای مدل‌های هیبریدی و بهره‌مندی از سطح تکنولوژی‌های روز الکتریکی و قابلیت اشتراک‌گذاری با سایر خودروسازان داخلی است.
شایان ذکر است این مراسم دوشنبه ۲۹ دی ماه همزمان با روز هوای پاک با حضور رییس سازمان حفاطت محیط زیست، رییس سازمان ملی استاندارد و تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در گروه صنعتی ایران خودرو برگزار شد .