یادداشت

نقش آموزش های کاربردی در استقرار کیفی مدیریت انرژی

افسانه مهری- کارشناس ارشد مدیریت انرژی

مقدمه:

یكی از مهمترین عوامل افزایش مصرف انرژی، عدم وجود مدیریت بر مصرف حامل های انرژی می باشد. مدیریت انرژی مجموعه روش ها و اقداماتی است كه در سیستم های مختلف با هدف مصرف صحیح انرژی، بهبود بازدهی و به حداكثر رساندن منافع یا كاهش هزینه ها انجام می شود و شامل همه ابزارهایی است كه برای حصول اطمینان از مصرف كمترین مقدار انرژی برای فعالیت های جاری طراحی شده و اجرا می شوند.

با توجه به ضرورت آموزش و فرهنگ سازی در آمادگی کارکنان برای همکاری در اجرای سیستم مدیریت انرژی، موضوع آموزش و فرهنگسازی در حوزه بهینه سازی انرژی در این مطالعه مورد توجه قرار گرفته است.

استقرار کیفی مدیریت انرژی و برگزاری دوره های آموزشی در حوزه بهینه سازی انرژی به عنوان یک راهکار کم هزینه و اثربخش در سازمان ها و شرکت ها می باشد و دانش مدیریت انرژی را در سازمان ها تقویت می نماید.

سازمان می توانند با اجرای برنامه های آموزشی بر رفتار کارکنان و اعضای خود اثر بگذارند، آموزش و بهسازی کارکنان اقدامی راهبردی است که در سطح فردی با افزایش اعتماد بنفس و انگیزه فرد باعث ارزشمندی/ رضایت مندی و در سطح سازمانی با افزایش موفقیت و ارتقا عملکرد باعث بهبود و توسعه سازمان می شود.

برای مشاهده متن کامل مقاله در این قسمت کلیک کنید.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829