امروز:
پنجشنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳

شبکه های هوشمند الکتریکی

 

 

به لطف بهبود تأسیسات الکتریکی، راه­های زیادی برای ارتقاء کارایی انرژی وجود دارند. تصور کنید چه مقدار انرژی می­توانید صرفه­ جویی کنید!

یک اندازه­ گیر که از راه دور کنترل می­شود، می­تواند تا %10 در انرژی صرفه­ جویی کند.

شبکه هوشمند (SmartGrid) :

شبکه هوشمند می­تواند به عنوان اینترنت انرژی تعریف شود. یک جنبه کلیدی از شبکه­ های هوشمند، این است که آن­ها از انرژی­های تجدیدپذیر مانند انرژی خورشیدی استفاده می­کنند.

همچنین این شبکه­ ها، اطلاعاتی درباره تأمین­ کننده و مصرف­ کننده را دریافت و ارسال می­ کنند. این امرموجب شناخت رفتار مصرف­ کننده برای تأمین انرژی مورد نیاز به صورت کارآمد، براساس نیازهای آن­ها فراهم می­کند.

چگونه می­توانیم کارایی انرژی را افزایش دهیم؟

هم اکنون اندازه­ گیر هوشمند برای ناحیه­ های مسکونی قابل استفاده است. آن از اندازه ­گیرهای الکتریکی تشکیل شده­است که به مصرف ­کنندگان اجازه می­دهد تا بدانند چه مقدار انرژی استفاده می­کنند تا اینکه بتوانند بیشترین میزان ممکن انرژی را صرفه­جویی کنند.

اندازه­ گیرهای از راه دور، می­توانند موجب صرفه­ جویی انرژی بیش از %10 شوند و به وسیله مدیریت از راه دور کنترل شوند، بطوریکه اندازه گیرها می­توانند از راه دور نیز خوانده شوند.

در همین حال، دیگر سیستم­های مدیریت و اندازه­ گیری انرژی نیز وجود دارند که برای بخش­های صنعتی و اقتصادی بسیار مفید هستند. این کار از مشکلات اجتناب کرده و تصحیحاتی را در مورد سطوح مصرف بالا، ممکن می­سازد. این تنظیمات بسیار مهم هستند، زیرا شرکت­ها مقدار زیادی برق مصرف می­کنند.

نصب کلید زمانی نیز می­تواند کمک کند. آیا می­دانید آن­ها چه هستند؟ آن­ها وسایلی هستند که انرژی را براساس یک جدول زمانی برنامه­ ریزی شده مدیریت می­ کنند. آن­ها می­ توانند منجر به صرفه­ جویی انرژی بیش از %15 شوند.

آیا می­دانید که ...؟ برخی اندازه­ گیرهای هوشمند می­توانند هر 15 دقیقه یک قرائت داشته باشند.

برچسب­ها: انرژی خورشیدی - انرژی تجدیدپذیر- شهرهای هوشمند- کارایی انرژی

 

منبع : www.repsol.com

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829