امروز:
سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳

تولید همزمان سرما،برق وحرارت (Trigeneration )

 

 

 

انرژی مازاد می­تواند به برق تبدیل شود، که منجر به کاهش مصرف انرژی می­شود. اما چگونه؟ با یک نوع وسیله جدید. اجازه دهید تا همه چیز را درباره این سیستم مبتکرانه توضیح دهیم.

انتظار می­رود این ابزار جدید حدود 15 تا %20 از انرژی مازاد را به انرژی قابل استفاده تبدیل کند.

این چه چیزی است؟

سیستم­های تولید همزمان سرما، گرما و برق (CCHP) تنها با استفاده از یک منبع سوخت تشکیل شده است. این سیستم، تولید همزمان را با یک تکنیک فیلتراسیون برای بدست آوردن آب سرد، ترکیب می­کند.

بطور خاصی بخش خدمات می­تواند جایزه­هایی را با این روش بدست آورد. برای مثال، هتل­ها و رستوران­ها نیازمند مقدار بالایی آب، حرارت، و مهمتر از همه خنک­سازی برای کنترل آب و هوا هستند. با استفاده از این سیستم، تجار می­توانند مقدار زیادی انرژی را صرفه­ جویی کنند.

 

 

تبدیل گرمای مازاد به برق :

ابزار جدیدی که گرمای مازاد را به برق تبدیل می­کند، توسط دانشمندان آمریکایی ساخته شد. پیش­بینی­ها حاکی از این هستند که این سیستم قادر خواهد بود 15 تا %20 از گرمای اضافی را به انرژی قابل استفاده تبدیل کند. این دستگاه چگونه کارمی­کند؟

با استفاده از این تجهیز جدید، هدایت حرارتی ذرات گرما کمتر است، که منجر به کارایی بیشتری می­شود. بنابراین، تولید الکتریسیته بهبود یافته و تولید برق بطور کامل صورت می­گیرد.

این تجهیز جدید می­تواند در تمامی صنایع میزبان، از قبیل بخش خودروسازی و صنایع سنگین، استفاده شود.

توانایی­های این فناوری :

اولأ، این تکنیک به شدت برای تولید برق کارآمد است، زیرا حدود دو سوم انرژی که برای تبدیل گرمای اضافی به الکتریسیته استفاده می­شود، به عنوان گرما هدر می­رود.

ابزارهای حرارتی گرمایی استفاده شده، برای انسان­ها کارآمدترین هستند، و منجر به صرفه­ جویی بیشتری در انرژی، و توجه و مواظبت همزمان به طبیعت می­شوند.

آیا می­دانید که ...؟ صنایع کاغذسازی یکی از صنایعی هستند که می­توانند از سیستم­های CCHP بیشترین میزان استفاده را داشته باشند.

برچسب­ها: انرژی­نوین- پروژه­ها و روندها- کارایی انرژی

منبع : www.repsol.com

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829