امروز:
پنجشنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳

چشم انداز 2020

 

 

 

اهداف 20-20-20 اتحادیه اروپا، افزایش استفاده از انرژی­ های تجدیدپذیر به اندازه %20، صرفه­ جویی به اندازه %20 و کاهش انتشار گازهای گلخانه­ ای در جهان به اندازه %20 تا قبل از 2020، را دنبال می­کند.چگونه قصد انجام آن رادارد؟

ساختمان­ های تجاری و مسکونی %40 از مصرف انرژی در اتحادیه اروپا را به خود اختصاص می­ دهند.

ساختمان­های با کارایی بیشتر از همیشه :

استفاده از انرژی در ساختمان­های تجاری و مسکونی %40 از انرژی مصرفی در اتحادیه اروپا است. در نتیجه، مجموعه­ ای از اقدامات برای بهبود توانایی اجرایی آن­ها به لحاظ انرژی پیشنهاد شده است. این­ها متضمن چه چیزی هستند؟

مطمئن شدن از اینکه گواهی­ های انرژی بیشتر قابل اتکا هستند و کنترل دائم تأسیسات تهویه هوا و گرمایش. اعضای ایالات نیز مسئول طرح ملی برای ترویج خانه­ داری با مصرف کم انرژی هستند.

پایداری­ پذیری از طریق ابداعات در بخش ساختمان­ سازی نیز مورد تشویق قرار خواهد گرفت. چگونه؟ با پیاده­ سازی انرژی­ های جایگزین از قبیل انرژی زمینگرمایی که می­تواند در سیستم­های گرمایشی به اندازه 20 تا %50 صرفه­ جویی داشته باشد.

ارتباطات بین المللی :

انرژی­ های جایگزین می­ بایست سبب افزایش کارایی انرژی در بیرون از اتحادیه اروپا شود. برزیل، هند، چین و ایالات متحده تنها برخی از کشورهایی هستند که دیدگاه­ هایی با اروپا، به عنوان بخشی از یک مکالمه دو سویه، مبادله می­کنند.

بعلاوه، گروه­هایی در نواحی مختلف وجود دارند که در این موضوع متخصص هستند؛ برای مثال، همکاری انرژی Euromed، کشورهای حاشیه مدیترانه را شامل می­شود.

یک مثال دیگر، فرایند Heiligendamm است که در آن، کشورهای مختلفی انرژی و دیگر موضوعات مرتبط را مورد بحث قرار می­دهند.




 

ارزیابی عملی طرح­ها :

برای دستیابی به اهداف 2020، اتحادیه اروپا به طرح عملی کارایی انرژی و نقشه­ های عملی اعضای ایالات در سطح ملی، اتکا دارد. آن­ها برای یک دوره چند ساله تنظیم شده ­اند و در انتها ارزیابی می­ شوند.

بسیاری از این طرح­های عملی در ابتدای فعالیت خود روی کارایی انرژی متمرکز می­ شوند. چرا؟ بخاطر اینکه آن­ها خیلی فوری هستند ولی یک اثر طولانی مدت دارند؛ برای مثال، آن­ها بطور مداوم به تولید و صرفه­ جویی انرژی تا 2016 ادامه خواهند داد.

در مجموع، این طرح­ها به نقطه­ هایی برای مورد بحث قرار گرفتن به منظور ادامه پیشرفت­ها در مسیر کاهش مصرف انرژی، اشاره می­ کنند.

آیا می­دانید که ...؟ تقریبأ تمامی کشورها در اتحادیه اروپا یک هدف ویژه و مشخص از صرفه­ جویی و صرفه­ جویی انرژی به اندازه %9 تا 2016 دارند.

برچسب­ها: پروژه­ها و روند­ها- محیط زیست- پایداری­-کارایی انرژی

 

منبع : www.repsol.com

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829