امروز:
چهارشنبه - ۲۹ فروردین - ۱۴۰۳

دوچرخه های تصفیه هوا

 

 

برای ترویج تحرک­ پایدار در مراکز شهری، یک دوچرخه که قادر به تصفیه هوا است، طراحی شده است. این نوآوری جدید چگونه کار می­کند؟

دوچرخه فتوسنتزی هوای خالص شده را آزاد می­کند و این کار را حتی وقتی که استفاده نمی­ شود نیز، به لطف باتری­هایی که دارد، انجام می­دهد.

حمل و نقل بوم شناختی بیشتر :

دوچرخه­ ها، شکل سریع، سالم و سازگار با محیط زیست برای حمل و نقل هستند. آن­ها گزینه مناسبی برای کاهش سر و صدا و ترافیک هستند.

همانگونه که بخوبی نیز مستند شده است، هلند بیشترین تراکم دوچرخه را در سراسر جهان، با داشتن 18 میلیون دوچرخه، دارد. %84 از جمعیت هلند یک یا تعداد بیشتری دوچرخه دارند.

برای تسهیل استفاده بیشتر در شهرها از این وسیله حمل و نقل که دارای دو چرخ است، فناوری­های جدید مورد آزمایش قرار می­گیرند. از قبیل؟ استفاده از تصفیه ­کننده­ های هوا که به دوچرخه سوارها کمک می­کنند تا هوای تمیزتری را استنشاق کنند.

فتوسنتز[1]

یک گروه از طراحان تایلندی ساختن دوچرخه­ ای را پیشنهاد داده­ اند که ذرات خالص و ناخالص هوا را جدا می­کند. هوا از طریق این فیلتر که برروی فرمان دوچرخه قرار داده شده است حرکت می­کند، و بعداز خالص شدن، در جهت دوچرخه­ سوار رها می­شود.

آن به دوچرخه فتوسنتزی معروف است، چرا که الهام این موضوع از سیستمی که توسط گیاهان برای بدست آوردن اکسیژن با استفاده از مخزن آب، استفاده می­کند، گرفته شده است.

 

 

یک باتری و یک موتور الکتریکی بخش­ های نهایی رکاب هستند، به این معنی که این اختراع وقتی که دوچرخه در حال حرکت نیست نیز همچنان کار می­کند. باتری به دوچرخه­ سوار در تنفس هوای خالص، در زمانی که در ترافیک، یا پشت چراغ راهنمایی، متوقف­شده است، کمک­ می­ کند.

آینده چرخ­ها :

دوچرخه تصفیه ­کننده هوا یک مثال از آن است که چگونه روش­های شهری حمل و نقل می­توانند در حین مواظبت بیشتر از محیط، همچنان کارآمد باشند.

بدون شک، دوچرخه­ ها به تدریج راه خود را به شهرهای بزرگ باز می­کنند، که اینگونه شهرها همیشه در حال افزایش پایداری هستند. تعداد خطوط دوچرخه­ ها بالاتر از همه است، اما ابداعات نیز اثراتی دارند.

آیا می­دانید که ...؟ بیش از 80 میلیون دوچرخه در سراسر جهان وجود دارند.

برچسب­ها: کیفیت هوا- محیط زیست - حمل و نقل- پایداری

منبع : www.repsol.com

 

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829