آزمایشگاه های کارایی انرژی

 

 

کلاس­های درس برای پژوهش درباره شکل­های جدید صرفه­ جویی انرژی؟ دانشگاه­ها و دانشکده­ ها برای پژوهش درباره افزایش کارایی متحد شده­ اند. مراکزی وجود دارند که در آن­ها این تأسیسات یافت می­شوند و جاهایی که اینگونه مطالعات انجام می­شود نیز وجود دارند.

استفاده از انرژی تجدیدپذیر در مراکز آموزشی می­تواند منجر به صرفه­ جویی بیش از 90000 مگاوات در هر سال شود.

خانه­ خورشیدی خودکفا :

دانشگاه پلی­تکنیک در کاتالونیا(Catalonia) آزمایشگاهی دارد (Living Lab Low3) که مختص به کارایی انرژی، سازه­های پایدار­ و انرژی تجدیدپذیر است. اهداف آن چیست؟ برای ترویج آموزش کارایی انرژی.

این تنها یک کلاس درسی قدیمی نیست، این یک خانه خورشیدی است که به انرژی برق خارج از آن وابسته نیست. فضایی که به یک سری حسگرها نیز مجهز است که دما و رطوبت را، علاوه بر دیگر مشخصات که برای محیط اهمیت دارند، کنترل می­کنند.

ممیزی و ارزیابی: منابع انرژی تجدیدپذیر

مراکزی وجود دارند که ممیزی انرژی را انجام می­دهند و حمایت­ هایی برای تسهیل استفاده صحیح از تأسیسات خورشیدی ارائه می­ دهند. دانشگاه میگوئل هرناندز (Miguel Hernández) در الچه(Elche) و گروه مهندسی انرژی آن یکی از اینگونه مراکز هستند.

بعلاوه، خدماتی را برای شرکت ها و اشخاص حقیقی به منظور ارزیابیعملکرد تجهیزات تولیدکننده انرژی فراهم می­کند. چگونه؟ مهمتر از همه اینکه با انجام مطالعات اندازه­ گیری­ کارایی صفحات خورشیدی.

آزمایشگاه انرژی :

آزمایشگاه انرژی در ویگو(Vigo) قرار دارد؛ آن یک محیط فن آورانه است که برروی مطالعات در بخش­های صنایع، حمل و نقل و ساختمان متمرکز شده است. مهمتر از همه، این آزمایشگاه منابع انرژی تجدیدپذیر و زمین گرمایی را ترویج می­کند. چرا؟

استفاده از این نوع انرژی، در تمامی مدارس عمومی، مراکز بهداشتی و کتابخانه­ ها در گالیکیا(Galicia) به معنای صرفه­ جویی 95725 مگاوات ساعت در سال است.

انرژی اجتماعی :

مشارکت­هایی که در این تسهیلات انجام شده­ اند، بسیار مهم هستند، چرا که تحقیق و پژوهش و توسعه کلیدهای اصلی دستیابی و ترویج صرفه­ جویی در انرژی است. این تلاش­ها چگونه پاداش داده می­شوند؟

صندوق  کارآفرینی بنیان رپسول تلاش­ هایی که در تحقیقات برای شکل­ های جدید کارآمدی و پایداری­ تولید انرژی انجام شده­ اند را به رسمیت می­ شناسد. بنابراین، به کارآفرینان کمک می­کند تا شرکت­هایی را در زمینه کارایی انرژی ایجاد کنند.

آیا می­دانید که ...؟ مرکز تحقیات انرژی، محیط زیست و فناوری (CIEMAT) از 1986 تاکنون در حال فعالیت است.

برچسب­ها: یادگیری- کارایی انرژی- پروژه­ها و روند­ها- پایداری

منبع : www.repsol.com

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829