امروز:
پنجشنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

Getech ، فناوری صرفه جویی انرژی در خانه

 

 

به لطف یک سیستم جدید، در خانه می­ توان یک دمای ثابت، بدون وابستگی به گرما یا سیستم تهویه مطبوع هوا بدست آورد. اما چگونه؟ اجازه دهید در ادامه درباره آن توضیح دهیم.

Getech یک سیستم عایق اختراع شده در گرانادای اسپانیا، ممکن است به اندازه %80 در انرژی صرفه­ جویی کند.

آزمایش­های ابتدایی :

این اختراع با استفاده از موادی با رسانایی بالا و یک سیستم بازیابی کننده هوا کار می­کند. براساس اظهار مهندسی از گرانادا که به این ایده دست پیدا کرده است، آنرا در خانه خود اجرانموده و اکنون خانه در دمای oC20 نگهداری می­شود، حتی وقتی که دمای بیرون از خانه به oC 40 برسد.

در جاهایی که هوای سردی دارند چه اتفاقی می افتد؟ این فناوری در کوه­های بلند نیز آزمایش شده است. بطور ویژه­ای در سییرا در نوادا، بدون توجه به ارتفاع و دمای بیرون از خانه یک دمای ثابت oC 18 می­تواند بدست آید.

 

 

موادی که زنده می­شوند ظرفیت جمع­ آوری انرژی، صرفه­ جویی و هدایت آن، این فناوری جدید پایدار را تعریف می­کند. اما این­ها چگونه بدست می­آیند؟

       موادی که برای ساختن این گونه ساختمان­ها استفاده می­شوند، سیمان، خاک و دیگر افزودنی­ ها هستند. همه آن­­ها با هم مخلوط می­ شوند و نوعی صفحات ترک­دار شده(cracked sheets) تولید می­ شود که شبیه به موزائیک بنظر می­ رسد.

خانه به یک محل ذخیره انرژی تبدیل می­ شود بطوریکه گرما را در پیرامون خانه از طریق یک سیستم هوای بخار مرکزی توزیع می­ نماید. برای تولید بخار، لوله­ هایی که داخل و بیرون را به یکدیگر متصل می­کنند، استفاده می­ شوند.

 

 

نتایج موثر و کارآمد :

کارایی انرژی Getech بسیاری از معماران و حتی دفاتر ثبت اختراع، و مهمتر از همه میزان کارا بودن این سیستم لوله­ ای که سراسر خانه را طی می­کند و هوای اتمسفری را بازیابی میکند، را شگفت­ زده کرده است. مخترع آن، تضمین صرفه­ جویی 50 درصدی در ساختمان­ های موجود و صرفه­ جویی 80 درصدی را در ساختمان­های جدید، داده است.

آینده استفاده از انرژی در اختراعاتی از این نوع نهفته است. بنابراین باید به اختراع، آزمودن، و پیدا کردن راه­کار­هایی که منجر به مصرف مسئولانه انرژی می­ شود، ادامه دهیم.

آیا می­دانید که ...؟ در کشور اسپانیا مصرف انرژی در آپارتمان­ها و واحدهای آپارتمانی 7544 کیلو وات ساعت است.

برچسب­ها: تهویه مطبوع - کارایی انرژی- چگونگی صرفه جویی انرژی.

 

منبع : www.repsol.com

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829