امروز:
چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳

حرکت بخاطر محیط زیست

آیا شما با اتومبیل به همه جا می روید؟ یا اینکه متعهد به استفاده از وسیله حمل و نقل کارآمدتری می باشید؟ اگر پاسخ شما به سوال دوم مثبت است، عالی است! اما اگر هنوز به  حمل و نقل سبز نپیوسته اید، احتمالا اکنون زمان آن است. شما می توانید!

یک راه حل خوب برای رفتن به اطراف و اكناف با استفاده از یک روش پایدارتر، انتخاب یک اتومبیل هیبریدی  است.

اتومبیل ها در پارکینگ!

استفاده از اتومبیل شخصی ممکن است نسبت به استفاده از مترو یا اتوبوس راحت تر به نظر برسد، اما واقعیت این است که شهرها بطور فزاینده ای با وسایل نقلیه اشباع شده اند و پیامدهای این امر فراتر از ترافیکهای بوجود آمده است: مصرف انرژی، سروصدای بالا و مشکلات پارک کردن خودروها.

اما اگر هنوز تصور انجام این کار براي شما مشكل است، هرگاه که استطاعت دارید، برروی یک وسیله نقلیه پایدارتر سرمایه گذاری نمائید. هر روز گزینه های بیشتر و بیشتری درحال ظهور هستند: خودروهای هیبریدی، خودروهای برقی، خودروهائی که از سوخت زیستی و یا آنها که از گاز طبيعي استفاده می کنند.

مقصود این نیست که شما خودرو و یا موتورسیکلت خود را در تمام عمر در پارکینگ خود پارک نموده و به کل فراموشش کنید، بلکه نیت این است که در هر جا که امکانش وجود دارد از استفاده آن خودداری نمائید تا به سلامت زمین کمک کنید.

 

 

به یک طرفدار حمل و نقل عمومی تبدیل شوید

چرا؟ این نوع حمل و نقل برای سفرهای کوتاه ایده آل است، به اين ترتيب تقریبا همیشه از ترافیک و مسدود شدن خيابان ها  جلوگيري می شود، این عمل، یک کار اقتصادی است و شما می توانید با گشتن، گشتن و گشتن بدنبال مکانی برای پارک خودروی شخصی خود خداحافظی کنید. ضمن اينكه شما به کاهش انتشار گازهای گلخانه ای  كه عامل اصلي گرم شدن كره زمين بوده و مشكلات زيادي ايجاد مي كنند، نیز کمک خواهید نمود.

دوچرخه های خود را بیرون بیاورید

دوچرخه ها بغیر از کمک به کاهش مصرف انرژی وآلودگي محيط زيست، ما را تندرست و سالم نگه می دارند!

اگر دوچرخه ندارید، از مزیت سیستمهای کرایه دوچرخه عمومی که توسط شهرداري ها در بسیاری از شهرها به اجرا در آمده است، استفاده نمائید.  بياييد به لذت دوران كودكي برگرديم، بياييد دوچرخه سواري كنيم.

آیا می دانستید ...؟

كشور اسپانیا چهارمین کشور در جهان است که تعداد اتومبیلهای بیشتری به ازای هریک از ساکنین خود دارد.

 

ضمیمه:

پایداریحمل و نقلمحیط زیست

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829