روز جهانی آب

هرچند کمپین بالا بردن آگاهی در خصوص مصرف آب، هر ساله در سراسر دنیا در تاریخ 22 مارس ميلادي (2 فروردين ماه شمسي) برگزار می شود، ما باید هر روز  به ارزش منابع آب فكر كنيم. تلاش کنید با استفاده از بازیهای ساده کودکان را در این چالش  دخيل نمائید. 

آموزش به کودکان خردسال درباره صرفه جوئی در مصرف آب، آسان تر از آن چيزي است که به نظر می رسد. در ادامه ایده هائی برای این کار ارائه مي شود.

نقش ایفا شده توسط کودکان خردسال

هرچند به نظر می رسد که کودکان هنوز اهمیت به هدر ندادن آب را درک نمی کنند، اما توجه داشته باشيد آنها از بزرگسالان خود بعنوان یک الگو تقلید می کنند و می توانند هرگونه ایده ای را بپذیرند. اولین گام برای انجام این کار الگو بودن است!

بازی کردن نوعي یادگیری  است

بازیها یا مسابقاتی را بوجود آورید تا صرفه جويي آب را به یک سرگرمی تبدیل کنید. یک ایده: می توانید زمان مشخصی را تعيين كنيد، اگر کودک قبل از پایان زمان تعیین شده شستشوی خود را انجام دهد، نمراتي كسب مي كند که می تواند آن را با پاداشهائی تعویض نمايد: بطور مثال، به ازای هر 5 دوش گرفتن زیر وقت تعيين شده،  او می تواند یک حمام درون وان با تمام اسباب بازیهایش را پاداش بگیرد.

 آواز بخوانید، بخوانید، بخوانید

کودکان به ترانه نیز علاقه دارند. بعنوان مثال به منظور توضیح چگونگی مسواک زدن صحیح دندان هایتان، ترانه ای بسازید. کودکان از دنبال کردن این ترانه لذت می برند و همچنین الگوئی خواهند داشت تا رفتار خود را برپایه آن بنا نهند. 

دوست شدن

شما همچنین می توانید اسامی سرگرم کننده ای را بروی سطلهای زباله و غیره بگذارید، تا اینکه کودکان آنها را به شکل چیزهای بسیار شخصی خود حس کنند.

می توانید به آنها بگوئید که خانم زباله (سطل زباله) واقعا نوع بخصوصی از ضایعات و آشغالها را دوست دارد، تا به تدريج با مفهوم تفكيك زباله از مبداء آشنا شوند يا مي توانيد بگوييد بايد هميشه آب در مخزن سيفون توالت وجود داشته باشد و تنها بايد در صورت لزوم سيفون را بكشيم.

آیا می دانستید ...؟

اولين آكواريوم كاملاً پايدار از نظر زيست محيطي كه يك اكو سيستم شيشه اي بسته است و بدون هيچگونه نياز به محيط خارج خود قادر به ادامه حيات است و اصطلاحاً ecosphere ناميده مي شود، در اروپا و در موزه دنياي دريا موسوم به Doana قرار دارد؟

 

ضمیمه:

برای کودکانتاریخهای مهمصرفه جوئی منابعآب

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829