امروز:
پنجشنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳

به اشتراک گذاشتن، زندگی است

                               

هدف؟ کاهش میزان انتشار کربن و مصرف انرژی.

اکثر اتومبیلها تنها  حامل راننده خود  هستند. به تنهائی سفر نکنید و به حمل و نقل پایدار (Sustainable Mobility) بپیوندید!

به منظور دستیابی به این امر، فقط کافیست تا دربهای اتومبیلتان را بروی دوستان، همکاران یا همسایگان خود، که از همان مسیر هر روزه شما استفاده می کنند، باز کنید یا اینکه شما سوار اتومبیل آنها شوید.

لطفا تمام صندلیها را پر کنید!

هدف از این سیستم، کاهش تعداد اتومبیلهائی است که هر روزه خيابان ها را اشغال می کنند.

هدف شما در اين سيستم چیست؟ پيدا نمودن همسفر در محیط کار، یک دوست، یک همسایه ... آنها ممکن است با شما مسیر مشترکی داشته باشند، اما احتمالا شما هرگز متوجه این قضیه نشده اید. شما می توانید به نوبت عمل کنید و تصمیم بگیرید که هر روز کدامیک از شما اتومبیل خود را بیرون بیاورد. به این صورت، شما میزان انتشار دی اکسید کربن و مصرف انرژی را تاحدود 50 درصد کاهش خواهید داد.

همه بروی مسیر HOVHigh Occupancy Vehicle Lane)

اینک که شما همسفرانی دارید، زمان آن رسیده تا از مزیت مسیرهای HOV استفاده ببرید. اين مسيرها دقیقا چه نوع مسيرهايي هستند؟ آنها مسیرهای ويژه وسایل نقلیه با میزان اشغال بالا می باشند كه در شهرها ايجاد می گردند.

این سیستم، بدون اینکه راحتی و انعطاف پذیری حمل و نقل خصوصی را از بین ببرد، از تعداد اتومبیلهای موجود  در سطح شهر به میزان قابل توجهی می کاهد. اين ایده عالی نيست!

بطور آنلاین به این سیستم بپیوندید

اگر در اروپا باشيد و بخواهيد در این ابتکار نقشی داشته باشید، اما هرچقدر جستجو مي كنيد ... نمی توانید کسی را بیابید که مسیرش با مسیر شما یکی باشد. به وبگاههائی چون  Compartir.org رجوع کنید که مخصوص این امر هستند. این کار برای شما هیچگونه هزینه ای دربر نخواهد داشت.

شما می توانید بدنبال یک صندلی خالی در اتومبیل راننده دیگری باشید که همان مسیر شما را دارد یا اینکه مسیری را بوجود آورید و صندلیهای خالی اتومبیل خود را به دیگران پیشنهاد دهید.

آیا می دانستید ...؟

 شركت Repsol با دراختیار گذاشتن فضاهای پارکینگ موجود خود برای كساني که اتومبیلشان را با دیگران به اشتراک می گذارند، این ابتکار را تقویت می كند.

 

ضمیمه:

کارایی انرژیحمل و نقلچگونگی صرفه جوئی انرژیپایداری

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829