روشنائی بدون الکتریسیته

 ما از بازگشتن به زمانهای ماقبل تاریخ و استفاده از مشعلها برای روشن نمودن مکانهای خود صحبت نمی کنیم. ما از روشهای جدید بدست آوری نور به طریقه طبیعی تر صحبت می کنیم. چگونگی این کار را دریابید و در مصرف انرژی صرفه جوئی کنید!

مصرف میزان کمتر انرژی امکان پذیر است! چگونگی روشن نمودن محیط خود بدون الکتریسیته را کشف کنید.

یک عنصر حیاتی

روشی که از طریق آن یک مغازه، یک خانه، یا یک رستوران روشن می شود، تمام تفاوتهای موجود در جو و تجربه آنان که به این روش عمل می کنند را باعث می شود. نور خورشید به ایجاد یک جو راحت و دلپذیر کمک می نماید.

اگر نور طبیعی باشد، چه بهتر!

در تلاشی به منظور طولانی تر نمودن روزها از طریق روشن نمودن شبها با کمک نورهای مصنوعی1، بشریت الکتریسیته را اختراع نمود، اما مصرف روبه رشد آن مانع توسعه موثر انرژی می شود. بدین خاطر است که ایجاد سیستمهای روشنائی جدیدی که از نور طبیعی استفاده می کنند، حتی در داخل خانه، الزامی شده است. برخی از این ابداعات را بیابید و از خورشید بهترین استفاده را بکنید!

لامپهای سقفی بدون الکتریسیته

آنها لامپهای معمولی نیستند، آنها پنجره های سقفی نصب شده بروی بام خانه هستند که نور خورشید را از طریق یک مجرا به داخل خانه منتقل می کنند. بدین طریق ما می توانیم ورودی، پذیرائی، میزهای غذاخوری یا حتی سرویسهای بهداشتی را بدون نیاز به زدن کلیدی روشن نمائیم.

نسخه کم هزینه

در برزیل، مکانیکی با نام آلفردو موزر1 در خیال خود نسخه مقرون به صرفه تری را با استفاده مجدد از مواد پلاستیکی همچون بطریها بوجود آورد. چگونه؟ این یک روش ساده است. به آسانی ته یک بطری آب را پر کنید و کمی مایع سفید کننده به آن بیفزائید تا از کپک زدگی جلوگیری شود و سپس آن را در سوراخی که از پیش در سقف بوجود آورده اید، تعبیه نمائید. همان میزان نوری را بدست خواهید آورد که از یک لامپ 50 تا 60 وات بدست می آورید!

لامپهای خورشیدی

  احتمالا شما درباره توانائی خاص آنها آگاهی دارید؟ آنها می توانند در طول روز نور خورشید را جمع آوری نموده تا در شب روشنائی ببخشند. اینکه ما می توانیم چه چیزهایی را بوجود آوریم که به حفظ ثبات و پایداری کمک کنند، شگفت انگیز است.

آیا می دانستید ...؟

خورشید، 5/6 میلیارد سال سن دارد و چند میلیارد سال دیگر بیشتر نمانده است تا خاموش گردد.

برچسب ها:

روشنائی –  افزايش بازدهي انرژی – چگونگی صرفه جوئی انرژی

منبع : http://www.repsol.com

 

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829