امروز:
پنجشنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳

استانداردهاي مصرف انرژي در صنايع

بر طبق مفاد ماده 11 قانون اصلاح الگوي مصرف انرژي و قانون برنامه پنجم توسعه، معيارها و مشخصات فني و استاندارد اجباري انرژي تجهيزات و ماشين‌آلات انرژي‌بر و فرآيندهاي صنعتي، معدني و كشاورزي، همچنين استاندارد كيفيت انواع سوخت‌هاي مصرفي و برق به ترتيبي كه توليدكنندگان و واردكنندگان موارد مذكور ملزم به رعايت آن باشند توسط كار گروهي متشكل از نمايندگان وزارتخانه‌هاي نفت، نيرو، معاونت برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور، مؤسسه استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران و سازمان حفاظت محيط زيست و وزارتخانه‌هاي ذي‌ربط تدوين مي‌شود و به‌تصويب هيأت وزيران مي‌رسد.
همچنين بر اساس مصوبات شوراي عالي استاندارد، پس از تصويب استانداردهاي مربوط در کميته مزبور، اين استانداردها بر طبق آيين‌نامه اجرايي قانون فوق‌الذکر همانند استانداردهاي اجباري توسط موسسه استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران به اجرا در خواهد آمد.
تاكنون استاندارد مصرف انرژي در صنايع مختلفي تدوين شده و منتشر گرديده است.جدول مقابل ليستي از استانداردهاي مصرف انرژي در صنايع را شامل مي‌شود.
شايان ذكر است تمامي استانداردها در سايت اينترنتي مؤسسه استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران به آدرس www.ISIRI.org قابل استفاده مي باشد.

بر اساس وظايف و مأموريت‌هاي سازمان ملي استاندارد ايران، واحدهاي توليدي كه فرايند توليد آنها مشمول مقررات اجراي اجباري استاندارد شده‌اند مورد بازرسي قرار مي‌گيرند كه از اين بين تعدادي از آنها موفق به دريافت گواهينامه انطباق معيار مصرف انرژي از سازمان ملي استاندارد شده‌اند.

اطلاعات مربوط به معيار مصرف انرژي در تجهيزات و فرايندهاي صنعتي انرژي‌بر

 

 

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829