سازمان ملل خواستار پایان اکتشافات نفت و گاز و وابستگی جهانی به سوخت‌های فسیلی شد

دبیرکل سازمان ملل، طی اظهاراتی خواستار پایان دادن به وابستگی جهانی به سوخت‌های فسیلی و به جای آن افزایش استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، طی اظهاراتی خواستار پایان دادن به وابستگی جهانی به سوخت‌های فسیلی و به جای آن افزایش استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر شد.

گوترش تأکید کرد که تعهدات فعلی کشورها درباره آب و هوا یک "خودکشی دسته جمعی" است و پایان دادن به اعتیاد جهانی به سوخت های فسیلی اولویت اصلی است.

بر اساس یک بیانیه مطبوعاتی که در وب سایت سازمان ملل منتشر شد، وی همچنین خواستار "انقلاب انرژی های تجدیدپذیر" شده است.

دبیرکل سازمان ملل توضیح داد: این به معنای عدم وجود نیروگاه زغال‌سنگ جدید یا توسعه اکتشاف نفت و گاز است.

این اظهارات در حالی مطرح می شود که جهان با یک بحران انرژی دست و پنجه نرم می کند که بخشی از آن ناشی از تحریم‌های غرب علیه روسیه، یک تامین کننده بزرگ انرژی، می‌باشد.

لهستان طی روزهای اخیر اعلام کرد که مبارزه با تغییرات آب و هوایی باید جای خود را به هدف فوری مبارزه با مسکو بدهد و به اتحادیه اروپا پیشنهاد کرد که محدودیت‌های ناشی از قوانین انتشار گازهای گلخانه ای را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

ماه گذشته آلمان، اتریش و هلند اعلام کردند که در بحبوحه کاهش عرضه نفت و گاز روسیه، برای عبور از زمستان پیش رو باید مجدداً به تولید انرژی از زغال سنگ روی بیاورند.

پس از اعمال تحریم‌های بین المللی علیه نفت خام روسیه، حتی اقتصادهای پیشرو نیز در تلاش هستند تا نفت بیشتری را به دست آورند.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدان آن موسوم به ائتلاف اوپک پلاس تصمیم گرفتند تولید نفت خام خود را در ماه های ژوئیه و اوت افزایش دهند تا مشکل کمبود عرضه را کاهش دهند.

گزارش ها حاکی از آن است که ایالات متحده و اتحادیه اروپا در حال بررسی لغو تحریم ها علیه ایران و ونزوئلا هستند تا به نفت خام آنها اجازه ورود به بازارها را بدهند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829