بسته بندی غذا

شیشه ها، مقوا، پلاستیک، فلز و ...، مواد متفاوتی وجود دارند که برای بسته¬بندی غذا به منظور نگهداری بهتر آن و طولانی کردن دوره مفید استفاده از آن وجود دارند. اما ... آیا می دانید چرا پلاستیک ها به میزان زیادی استفاده می شوند؟
بسته بندی هایی وجود دارند که موادی را آزاد می کنند تا غذاها ماندگارتر باشند. می خواهید بدانید آن ها چه چیزی هستند؟
صفات بهینه
این حقیقت که پلاستیک به آسانی شکل به خود می گیرد احتمالأ صفتی است که این ماده را، با توجه به اینکه استفاده های آن بسیار گسترده هستند، برای مثال در کیسه ها، بطری ها، درپوش ها و غیره، خیلی موفق می کند.
بعلاوه، صفت ضدآب بودن مقاومت در برابر شکستگی و روشن بودن آن از ویژگی هایی است که پلاستیک ارائه می دهد، و آن را تبدیل به ماده عالی برای بسته بندی غذا کرده است، زیرا می تواند به دفعات استفاده شود، و بنابراین در منابع صرفه جویی شود.
اما، نه تنها صفات استثنائی آن، برای تولید وسایل،بلکه امکان بازیافت آن یا فرصت های بهبود انرژی، آن را به ماده جالبی برای مواظبت از محیط کرده است.
پلاستیکِ عالی برای بسته بندی
انواع زیادی وجود دارند که بسته به هدف آن ها، استفاده می شوند.
برای مثال، پلاستیک نازک و شفافی که بسیار معروف است برای پیچیدن و پوشانید غذا استفاده می شود، بیشتر از همه از پلی اتیلن ساخته شده است. کاملأ ایمن است و با قوانین اروپا برای مواد پلاستیکی که در تماس با غذا قرار می گیرند، مطابقت دارد.
همچنین، بسته بندی های پلی پروپیلن نیز وجود دارند که یک ماده کاملأ قابل بازیابی است و توسط بسیاری ازشرکت های تولیدی برای محصولاتشان استفاده می شود.
به عنوان یک مثال تولید ظرفی برای ماهی های پخته نشده، با پلی پروپیلن و گندم توسعه یافت. بطوریکه پس از دوره عمر مفید آن، گندم در آب حل می شود و پلاستیک می تواند بازیابی شود.
یک راه جدید برای بسته بندی
بسته بندی فعال، یکی از تکنیک¬های بسیار توسعه یافته طی سال های اخیر است. علاوه بر حفاظت از غذا، این بسته بندی مواد نامطلوب محصول را می گیرد و اجزای مفیدی به آن آزاد می کند.
برای دستیابی به آن، وسیله ای(معمولأ کیسه ها یا برچسب های کوچک)، الحاق شده است که اکسیژن داخل را جذب می کند و در عین حال، آنتی اکسیدان هایی برای غذا فراهم می کند که آن را برای مدت طولانی تری حفظ می کنند.
آیا می دانید که ...؟ %50 کالاهای فروخته شده در اروپا، بسته بندی پلاستیکی دارند.


برچسب ها: غذا- سلامت- صرفه جویی در منابع

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829