امروز:
پنجشنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳

بازیافت وسایل الکترونیکی

 

امروزه دارای تعداد بسیار زیادی از ابزارهای الکترونیکی هستیم، و وقتی از کار می­افتند و نمی­توانند به آسانی تعمیر شوند، کاملأ مطمئن نیستیم که باید با آن­ها چکار کنیم. آیا می­خواهید بدانید که کجا باید آن­ها را دور بیاندازید و پس از آن چه اتفاقی برای آن­ها می­افتد؟

در کشور اسپانیا، جمع آوری تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی در سال 2012 به اندازه %10 افزایش یافته است.

 چگونه کار می­کند

چندین راه برای اطمینان از اینکه این اشیاء پس از اتمام عمر مفیدشان به مکان صحیح بروند، وجود دارد. عقیده این است که هر سال حدود kg4 از این نوع از ضایعات به ازای هر شخص جمع­آوری می­شوند.

اولین راه این است که به محل­های بازیابی برویم و در یک ظرف صحیح آن را دور بیاندازیم. سریع و آسان!  اگر نمی­توانیم خودمان آن­ها را ببریم، شرکت­های دارای مجوزی نیز وجود دارند که می­آیند و این نوع تجهیزات را در درب خانه یا در مراکز خودشان تحویل می­گیرند.

اما گزینه­های بیشتری نیز وجود دارند: وقتی یک وسیله جدید می­خریم، شرکت توزیع­کننده آن ممکن است به شما پیشنهاد دهد که دستگاه کهنه قبلی را از شما تحویل بگیرد. این گزینه خیلی مناسبی است، زیرا آن­ها مصرف آن را به روش مناسبی انجام می­دهند.

 آیا قوانین و مقرراتی برای آن وجود دارد؟

جواب مثبت است. شرکت­هایی که تجهیزات الکتریکی یا الکترونیکی (EEE) تولید می­کنند  الزام شده­اند تا چندین نکته را در زمان تولید این قبیل تجهیزات و وقتی که آن­ها را جمع­آوری می کنند، در نظر داشته باشند.

از سال 2006، این محصولات به نحوی طراحی شده­اند که به آسانی دمونتاژ شوند، تعمیر شوند یا برای بازیابی­های بعدی جداسازی شوند.

اما، تنها شرکت­ها این تعهدات را ندارند. در برخی کشورهای اروپایی، شهرداری­ شهرهای با بیش از 5000 سکنه، باید جمع­آوری ضایعات الکترونیکی از خانه­ها را از طریق اجرای برنامه­های مدیریت ضایعات، تضمین نمایند. شهر­هایی که جمعیتی کمتر از 5000 نفر دارند، باید این آیتم­ها را براساس مقررات برای هر ناحیه خودمختار انجام دهند.

دوام، پس از بازیابی، وجود دارد.

اگر این­ کارها بطور صحیحی اداره شوند، این محصولات حاصل از ضایعات می­توانند بازیابی شوند و برای تولید تجهیزات جدید با صفات مشابه استفاده شوند. در سال 2012، جمع آوری تجهیزات الکتریکی یا الکترونیکی به اندازه %10 افزایش یافته است.

برخی از مواد از قبیل پلاستیک­ها می­توانند برای تولید انرژی بازیابی شوند و بنابراین از ضایعات انرژی تولید کنند.

 

آیا می­دانید که ...؟ تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی می­توانند دارای بیش از 60 عنصر متفاوت باشند.

 

برچسب­ها: بازیافت- صرفه­ جویی در انرژی

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829