ورزش پایدار

وقتی ورزش می کنیم، نباید تنها به این بیاندیشیم که چه چیزی پوشیده ایم یا چه مدتی را برای ورزش برنامه ریزی کرده ایم. محیطی که در آن به ورزش می پردازیم نیز بسیار مهم است. می دانید چرا؟

بهره وری و مراقبت از محیط زیست نیز در ورزش موجود است.

منشور سبز

ورزش، تعداد زیادی از افراد را هر روز به حرکت وا می دارد. ورزش یک جامعه است، و بدین ترتیب، پتانسیل افزایش آگاهی آن بسیار بالاست.

این دلیل تصویب یک پروژه تحت عنوان منشور سبز توسط انجمن ورزش های عالیه (CSD) می باشد. اصول اساسی آن به مراحلی اشاره می کند که باید جهت تضمین اینکه توسعه پایدار مرحله مرکزی در دنیای ورزش بحساب آید، رعایت شوند.

مرکز کنترل منشور سبز برای ورزش اسپانیایی جهت تضمین اینکه این امر بطور ثابت ارتقا می یابد، تضمین انطباق آن و ارائه پیشنهاداتی برای بهبودهای بیشتر، تعیین گردیده است.

محیط پیرامون

ورزش نیز همانند هر فعالیت دیگری، بر محیط زیست اثر می گذارد؛ و نه تنها ورزش بیرون، بلکه ورزش در محیط های داخلی، باشگاه ها و حتی در رویدادها یا رقابت ها.

این دلیلی است که باعث شد در سال 1999، IOC نیز به این آرمان پیوست و دستورکار حرکات المپیکی 21 را برای جامعه ورزشی ایجاد نمود. این دستورکار، اقداماتی را که ورزشکاران مرد و زن می توانند برای تبدیل ورزش به یک فعالیت پایدار اتخاذ نمایند، فهرست نموده است.

ما یک تیم هستیم

همانند بسیاری از ورزش ها، در فعالیت های انفرادی زیست محیطی، دستاوردهای یک تیم که در آن همه ما عضو هستیم، به ارمغان می آیند.

چه می توان کرد؟ استفاده از تجهیزات ورزشی دوستدار محیط زیست از تجارت عادلانه یا جنگل های پایدار، تسهیم آن با دوستان، استفاده مجدد و بازیافت تجهیزات، هدر ندادن منابع یا انرژی و مراقبت از محیط زیست پس از هر فعالیتی. اینها تنها تعداد اندکی از اعمالی هستند که ما می توانیم برای ارتقاء ورزش پایدار اتخاذ نماییم.

چه کار دیگری می توان انجام داد؟ استفاده از انرژی های تجدیدپذیر در تأسیسات ورزشی، آبیاری فضاهای سبز نظیر زمین های فوتبال با آب بازیافتی؛ اطمینان از پایدار بودن ساختمان ها. این ها ابتکاراتی هستند که باعث پایدار ساختن تأسیسات و رویدادهای ورزشی می گردند.

آیا می دانستید...؟ سازمان ملل متحد(UN) راهبرد میچزو (Michezo) را برای ارتقاء تلفیق ملاحظات زیست محیطی در ورزش بنا نهاده است.

برچسب ها:

انرژی تجدید پذیر – پروژه ها و روندها – اوقات فراغت - آب

منبع : www.Repsol.com

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829