امروز:
پنجشنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

چگونه می توان یک ساختمان کارآمد ساخت

ساختمان های جدید باید انرژی کمتری مصرف کنند درحالیکه برای ساکنان راحت تر نیز باشند. دریابید که چگونه می توان به این مهم دست یافت.

فناوری خانه رو به جنوب و هوشمند می تواند حدود 26% در انرژی صرفه جویی نماید.

قانون اسپانیایی

در کشور اسپانیا یک قانون ساختمان فنی (CTE) وجود دارد که الزاماتی را برای ساختمان های جدید وضع می نماید. به لطف این مقررات، صرفه جویی در انرژی درحال افزایش می باشد.

ساختمان ها به کدام سمت باشند؟

اولین چیزی که باید درنظر داشت، موقعیت است. بخصوص هرچیزی که بتواند مانع ورود نور به درون اتاق های مختلف گردد. اما تنها عوامل بیرونی بر راندمان انرژی تأثیر ندارند. جهتی که ساختمان رو به آن قرار می گیرد می تواند بیشترین ساعات روشنایی روز را برای آن بهمراه داشته باشد. چرا؟ ما به شما خواهیم گفت.

یک ساختمان رو به جنوب امکان رسیدن نور خورشید به داخل اتاق ها در گرم ترین ساعات روز، زمانی که خورشید در بالاترین مکان خود است را می دهد. ساختمان هایی که در مادرید رو به جنوب هستند و دارای فناوری هوشمند می باشند می توانند 26% انرژی را ذخیره نمایند.

هرچند این یک مزیت بزرگ در زمستان است، زمانی که این فناوری ما را از بادهای شمال محفوظ می دارد، گرمای اضافی می تواند در تابستان یک مشکل بحساب آید. راه حل؟ یک نمای رو به شرق با حفاظت خورشیدی مناسب برای فصول گرم تر نظیر پرده ها، کرکره ها و سایه بان ها.

عامل دیگر

انتخاب مواد. هرکدام از مواد ویژگی های منحصر به خود را داشته و می توانند وظیفه خود را طبق الزامات بهره وری که می توان در وب سایت CTE بررسی نمود، انجام دهند. مواد بسیار زیادی وجود دارند که می توان مورد استفاده قرار داد، اما به عنوان یک ایده، بیش از 20 نوع پلاستیک مختلف وجود دارد.

همچنین، انرژی های تجدیدپذیر باید بمنظور دستیابی به اهداف پایداری مدنظر قرار گیرند. بخصوص، انرژی خورشیدی که هم برای برق و هم برای آب گرم مورد استفاده قرار می گیرد.

آیا می دانستید...؟ یک ساختمان با طراحی بد و وضعیت قرارگیری ضعیف می تواند مقدار انرژی مضاعفی نسبت به ساختمانی که بخوبی ساختاربندی شده است، مصرف کند.

برچسب ها:

انرژی تجدیدپذیر – تهویه هوا – شهرهای هوشمند –کارایی انرژی

منبع : www.Repsol.com

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829