پلاستیک و انرژی باد

پلاستیک بهمراه کلیه ویژگی های مفیدش، و انرژی باد دائماً درحال تحول، در همه زمان ها در کنار هم رشد کرده اند. تمایل دارید بدانید چگونه؟ ما به شما خواهیم گفت.


ژنراتورهای باد شناور، هوایی و زیرزمینی ... آینده انرژی باد را ببینید.
توربین های بادی رژیم دارند
پره توربینهای بادی که در کنار جاده دیده می شوند، عظیم الجثه هستند و منطقی است که وزن بالایی هم داشته باشند. این قطعات توربین¬های بادی می توانند تا 40 متر ارتفاع و بیش از 15 تن وزن داشته باشند.
امروزه محققان بدنبال روش هایی جهت کاهش وزن آنها هستند، زیرا هرچه پره¬ها سبک تر باشند، باد کمتری جهت به حرکت درآوردن پره نیاز است و انرژی، آسان تر تولید می شود.
با وجود پلیمرها، مواد جدیدی درحال خلق هستند که امکان ساخت پره های نازک تر را با وزنی نصف وزن فایبرگلاسی که امروزه استفاده می شود، فراهم می آورند.
در زمین، دریا و هوا
دیدن ژنراتورهای هوایی بر روی تپه ها و کوه ها بسیار معمولی شده است. با این وجود، پروژه هایی در دست اقدام است جهت توسعه مناطقی که می توانند در آنجا تعبیه شوند.
در عرض های جغرافیایی بالاتر، باد می تواند بسیار شدید باشد. بر این اساس، توسعه جهت ساخت سازه های پلاستیکی که بتوانند در هوا شناور باشند، در دست اقدام می باشند. این ایده جهت تولید انرژی باد در ارتفاعات سرگیجه آور است. ارتفاعاتی بیش از 10000 متر!
در دریا، باد ثابت تر است و جریان نسبت به خشکی ساکن تر می باشد. به لطف این مسئله، پروژه ای جهت استقرار توربین های پلاستیکی شناور در دریا در فاصله ای بسیار دور بطوریکه از خشکی قابل رؤیت نباشند، وجود دارد.
ابتکار شگفت انگیز دیگر، ژنراتورهای نیروی باد زیرزمینی می باشد. یک شرکت آمریکایی امید دارد تا باد را از سطح از طریق مجراهای پلاستیکی که به آن شتاب می دهند، کانال کشی کرده و توربین ها را در زیر زمین به حرکت درآورد.
آیا می دانستید...؟ تولید انرژی باد در دو دهه اخیر 60 برابر بیشتر شده است.


برچسب ها:
نیروی باد – پروژه ها و روندها – کارایی انرژی – انرژی تجدیدپذیر
منبع : www.Repsol.com

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829