پل های حرارتی

چاپ

آیا توجه کرده اید که در خانه شما مکان هایی وجود دارد که اتلاف گرما رخ می دهد؟ زمانی که این مکان ها تعبیه می گردند، چیزی را تولید می کنند که ما تحت عنوان پل های حرارتی می شناسیم. کشف کنید چگونه آنها را حذف نمایید!


پل های حرارتی مترادف تعبیه نامناسب و اجازه هدر رفتن گرما می باشند.

پل های حرارتی چه هستند؟
پل های حرارتی، مناطقی از خانه هستند که درتماس با محیط بیرون بوده و اجازه می دهند تا گرما هدر برود. بعضی از آنها، مانند مواردی که در پنجره ها یا در پوشش های حائل پنجره ها وجود دارند، می توانند با اصلاحات جزئی اصلاح شوند.
با این وجود، راه حل های دیگری نیز وجود دارند که مستلزم تعمیرات فنی بیشتر بوده و باید توسط یک متخصص انجام گیرد. پل هایی که اصلاح آنها دشوار است، آن دسته ای هستند که بعلت ساختار یا طراحی ساختمان رخ می دهند.


در نمای ساختمان، بعلت اتصال دو دیوار یا ستون هایی که قسمت های بیرون زده ای را ایجاد می کنند، شکست های عایق بوجود می آید که دمای خانه هایمان را تحت تأثیر قرار می دهد. با هرنوع بهبود و اصلاح، می توانید به رتبه بندی بهتری برای گواهی کارایی انرژی و راحتی بیشتر، دست یابید.
چگونه می توان به یک گواهی عملکرد انرژی دست یافت؟


در کشور اسپانیا، همه ساختمان ها برای فروش یا اجاره باید یک گواهی عملکرد انرژی داشته باشند. جهت دستیابی به این گواهی، وزارت صنعت، انرژی و گردشگری، استفاده از دو برنامه کامپیوتری را توصیه می نماید.
این سیستم چگونه کار می کند؟ جهت تضمین اعتبار این گواهی ها، یک تکنیسین کارآزموده انتخاب شده توسط صاحب خانه باید سطح بهره وری خانه را تعیین نماید.
توجه داشته باشید که یکی از مهم ترین نکات جهت دریافت یک رتبه بندی مناسب، داشتن عایق بندی مناسب می باشد.

پایداری و آسایش
نداشتن هرگونه پل حرارتی یعنی پایدار بودن، یعنی شما نباید بیش از حد موردنیاز از انرژی استفاده نمایید. علاوه بر این، خانه شما خوشایندتر، لذت بخش تر و راحت تر خواهد بود. حذف این پل ها، چیزی جز مزیت بهمراه ندارد، اینطور فکر نمی کنید؟
آیا می دانستید...؟ برنامه های کامپیوتری گواهی انرژی بمدت 4000 ساعت مورد آزمون قرار گرفته است.

 


برچسب ها:
تهویه هوا – کارایی انرژی – سلامت