اسفنجها و پدهای تمیز کننده، زمینه ای برای تولیدمثل باکتریها

چاپ

آشپزخانه، مکانی است در خانه های شما که بیشترین احتمال رشد و تکثیر باکتریها و میکروارگانیسمها در آن وجود دارد. این بدین معناست که شما باید از مواردی چون کهنه ظرفشوئی و پدهای تمیزکننده، جائی که باکتریها عموما در آنجا تجمع می کنند، مراقبتهای خاصی بعمل آورید.

هرگز کهنه های ظرفشوئی و پدهای تمیزکننده خیس را در گوشه و کنار آشپزخانه خود رها نسازید؛ این کار از شکل گیری باکتریها یا میکروارگانیسمها جلوگیری می کند.

یک اکوسیستم در درون آشپزخانه شما

آشپزخانه همان فضائی است که ما بیشترین زمان خود را در آن سپری می کنیم، بنابراین پراکنده شدن باکتریها و میکروارگانیزمها از  اين مكان به مابقی اتاقهای خانه آسان خواهد بود.

این امر، دراثر  پس ماند مواد غذائی که بروی کهنه های ظرفشوئی چسبیده اند و همچنین  رطوبت هميشگي آنهاست، که باعث بوجود آمدن مکانی عالی برای  ميكروبهايي می شود که  باعث ايجاد مشكلات معده می شوند.

3 روش برای متوقف ساختن آنها

سه نکته اساسی وجود دارد که می توانید جهت کمک به متوقف ساختن تکثیر تمامی انواع میکروارگانیزمها در آشپزخانه تان از آنها پیروی نمائید:

  1. احتمالا همانطور که می دانید، رطوبت می تواند شرایط رشد کپکها و کرمها را بوجود آورد. رها نکردن کهنه های ظرفشوئی و پدهای تمیزکننده خیس در گوشه و کنار آشپزخانه بسیار مهم است.

یک راه حل این است که این کهنه ها را در فضای بیرون روی یک آویز دیواری کوچک پهن کنیم و اطمینان حاصل کنیم که آنها تا نخورده و یا چروکیده نباشند، زیرا این  موضوع از خشک شدن کامل آنها جلوگیری می کند.

  1. به منظور ممانعت نمودن از تولید باکتری در ضایعات مواد غذائی، پیشنهاد می شود تا کهنه ها را پس از هر بار مصرف آبکشی نموده و خوب بچلانیم. درواقع، باید آنها را هرازچند گاهی در سطلی از آب، ماده شوینده و وایتکس بشوئید.

حتی می توانید آنها را در ماشین ظرفشوئی بشوئید! باکتریها در اثر دمای بالای آب از بین خواهند رفت.

  1. علیرغم نکاتی که بدانها اشاره شد، کهنه ها و پدهاي ظرفشويي باید مکرراً تعويض شوند.

آیا می دانستید...؟ ما می  توانيد از طریق قرار دادن کهنه ها به مدت 2 دقیقه در مايکروفر، تا 99 درصد از باکتریها را از بین  ببرید.

 

برچسب­ها:

سلامت

منبع : www.Repsol.com