آب آشاميدني با کیفیت

چاپ

باز کردن شیر آب ، پرکردن یک لیوان از آب و نوشیدن آن، به همان اندازه برای برخی افراد کار ساده ای است که برای دیگران غیر قابل تصور می باشد. كيفيت آب در همه جا  يكسان  نیست.  اجازه دهيد راههای  بهبود كيفيت آب را  بدانيم!


كيفيت آب خانگی می تواند تنها با تغییر شیر آب  بهبود يابد.
کیفیت آب
آب آشامیدنی دارای چه خصوصیاتی است؟ طبق نظر وزارت بهداشت، آب آشامیدنی نباید حاوی هیچگونه میکروارگانیسم، انگل و یا ماده ای باشد که بتواند بروی سلامت ما تاثیر  داشته باشد.
اگر تمام آبهائی که می نوشیم باید دارای  خصوصيات خاصی باشند، بنابراین چرا در مناطق مختلف، آبها طعمهای مختلف دارند؟ تفاوت اصلی باید بخاطر میزان مواد معدنی و سختی آب باشد.
نصب تصفیه کننده های آب
می دانید که تمام آبهای آشامیدنی یکسان نیستند، و هرچند همه آنها برای نوشیدن مجاز می باشند شما می توانید تفاوت در طعمها را با نصب یک تصفیه کننده آب برطرف سازید.
برخی از افراد به سادگی یک فیلتر را به شیر آب اضافه می کنند که حاوی کربن فعال شده می باشد.  كه مخلوطی از زغال چوب و خاکستر  است.
انواع دیگر تصفیه کننده ها کمی پیچیده تر بوده و شامل سه فیلتر مختلف می باشند. آب، ابتدا ازمیان یکی از این فیلترها عبور می کند که گرد و غبار، اکسیدها و ذرات را می زداید. سپس، از میان یک فیلتر با کربن فعال شده عبور می کند و در نهایت، هرچقدر هم که دور از ذهن به نظر برسد، از میان اشعه های UV عبور می نماید!
ساير نکات ...
علاوه بر این سیستمهای فیلتر کننده، دقت درمورد آنچه که می نوشید ایده بسیار خوبی است، بخصوص اگر کسی در خانواده شما دچار مشکلات معده  است يا مثل نوزادان سيستم ايمني بدن وي توسعه نيافته است.
آیا می دانستید...؟ آبی که ما در خانه می نوشیم باید دارایpH  برابر با 5/9 باشد.

برچسب¬ها:
آب – سلامت
منبع : www.Repsol.com